    From: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Praca dyplomowa a prawa majątkowe
    Date: Sat, 24 Jun 2006 16:13:00 +0200

    Dnia Sat, 24 Jun 2006 08:20:25 -0500, witek napisał(a):

    > Nie cytuje, bo to nie jest to co można dostać prze view/source z IE np.
    > A kod źródłowy, który, jeśli nawet jeszcze ma, nie należy do niego, więc
    > nie za bardzo ma prawo go użyć nawet w cytatach, a nie sądzę, aby firma
    > go opublikowała, aby mógł użyć go jako cytatu.

    Hmm.. jeśli zobowiązania wobec firmy dla której to robił nie zmuszają
    go do zachowania kodu w tajemnicy to chyba mógłby.

    Trzeba by się wczytać w PA pod co mógłby podpaść.
    Art 1 pkt 2 wygląda dobrze:
    "Ochroną objęty może być wyłącznie sposób wyrażenia; nie są objęte ochroną
    odkrycia, idee, procedury, metody i zasady działania oraz koncepcje
    matematyczne."
    Więc sposób działania skryptu ochroną nie jest objęty.

    Art 2 pkt 2 już nie nastraja optymistycznie:

    "Rozporządzanie i korzystanie z opracowania zależy od zezwolenia twórcy
    utworu pierwotnego (prawo zależne), chyba że autorskie prawa majątkowe do
    utworu pierwotnego wygasły.[...]"

    A właściwie dlaczego firma dla której pracował nie zgodzi sie na
    opracowanie? Przecież dzięki temu jakiś inny programista się lepiej
    nauczy i kiedyś napisze im jeszcze lepszy program. A jeżeli
    konkurencja wykorzysta kod to tym lepiej - odszkodowanie zawsze
    się przyda ;-)

    > co chcesz kompilować hhtm i css ?

    Pomyliło mi się - dla mnie "kod" się kojrzy z jezykami programowania
    takimi jak Pascal czy C ;-)