  • 1. Data: 2003-01-11 20:35:07
    Temat: Pożyczyłam pieniądze
    Od: "Eva" <a...@i...pl>

    Dzień dobry, mam taki problem:
    Pzyczyłam pieniądze mojemy ex mężowi.
    Podpisał mi odręczne oświadczenie, w którym określił termin spłaty długu.
    Pieniądze te były kwotą z odszkodowania, jakie otrzymałam ja i syn za
    uszczerbek na zdrowiu wskutek wypadku, jakiemu uleglismy.
    Teraz były mąż zwleka z oddanie, chocby w ratach, zadłużenia.
    Czy na podstawie takiego odręcznego oświadczenia, mam jakiekolwiek szanse na
    założenie sprawy sądowej?
    Czy stanowi ono dowód, że pieniadze zostały faktycznie pożyczone?
    Jeżeli to możliwe proszę o odpowiedź prawnika
    Dziekuję
    A O

  • 2. Data: 2003-01-11 20:42:50
    Temat: Re: Pożyczyłam pieniądze
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Oświadczenie takie jest dowodem pożyczki. Trzeba je ewentualnie w oryginale
    dołączyć do pozwu o wydanie nakazu zapłaty.

  • 3. Data: 2003-01-11 20:59:19
    Od: PMem<m...@f...pl>

    > Czy stanowi ono dowód, że pieniadze zostały faktycznie pożyczone?
    > Jeżeli to możliwe proszę o odpowiedź prawnika
    > Dziekuję
    > A O

    Tak. Art. 720 par. 2 kodeksu cywilnego wymaga aby pożyczka, której
    wartość przenosi 500 złotych została stwierdzona pismem. Dodajmy -
    stwierdzona dla celów dowodowych.
    Piotr Memos

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2003-01-11 21:18:47
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Czy na podstawie takiego odręcznego oświadczenia, mam jakiekolwiek szanse
    na
    > założenie sprawy sądowej?

    Czesc!

    Tak takie oswiadczenie w zupelnosci wystarczy do wygrania tej sprawy.

    Stanowi ono dowod, a zarazem stanowi podstawe do ewentualnego powolania

    w tej sprawie swiadkow lub przesluchania Ciebie na fakt zawarcia tej umowy

    (jezeli pozyczylas wiecej niz 2000zl). Jezeli pozyczylas mniej niz 2000zl to

    Twoja sytuacja jest jeszcze lepsza, bo gdy z jakiegos wzgledu sad nie
    dopuscil

    by tego oswiadczenia za dowod (w co watpie) albo nie uznal by go

    za wiarygodne/prawdziwe to zawsze mozesz powolac swiadkow a w razie ich

    braku sama zostac przesluchana i potwierdzic fakt zawarcia tej umowy.

    Pozdrawiam, Konrad

  • 5. Data: 2003-01-11 21:22:24
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    Oczywiscie zapomnialem o tym przepiscie szczegolnym. Wszystko

    wyzej ok tylko nie 2000zl lecz 500zl

    Konrad

  • 6. Data: 2003-01-11 21:29:08
    Od: PMem<m...@f...pl>

> [...]
    razie ich

    > braku sama zostac przesluchana i potwierdzic fakt zawarcia tej

    W przypadku pożyczki nie 2000 zł (75 k.c.), a już 500 zł (720 par. 2
    k.c.) i więcej wymaga dla celów dowodowych stwierdzenia pismem.
    Poza tym wszystko się zgadza.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2003-01-12 09:09:51
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Można też złożyć zawiadomienie o przestępstwie
    z art. 286 § 1 kk i do sprawy karnej dołączyć
    powództwo cywilne - za darmo.
    Zachowanie pożyczkobiorcy daje podstawy do
    podejrzenia, iż takie przestępstwo zaistniało.

  • 8. Data: 2003-01-12 09:26:41
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Można też złożyć zawiadomienie o przestępstwie
    > z art. 286 § 1 kk i do sprawy karnej dołączyć
    > powództwo cywilne - za darmo.
    > Zachowanie pożyczkobiorcy daje podstawy do
    > podejrzenia, iż takie przestępstwo zaistniało.

    Co? Chyba masz jakies zbyt prokuratorskie

    podejscie do sprawy. Powodztwo cywilne za darmo?

    Zobacz art. 70 KPK, wyraznie jest napisane, ze w kwestiach

    nie unormowanych w KPK stosuje sie przepisy obowiazujace

    w postepowaniu cywilnym - zatem tez te o wpisie.

    Konrad

  • 9. Data: 2003-01-12 10:01:16
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Konrad vel Legislator napisa_(a):
    > Powodztwo cywilne za darmo?

    jeśli wygra to tak.

    > Zobacz art. 70 KPK, wyraznie jest napisane, ze w kwestiach
    >
    > nie unormowanych w KPK stosuje sie przepisy obowiazujace
    >
    > w postepowaniu cywilnym - zatem tez te o wpisie.

    art.642-645 kpk

    KG

  • 10. Data: 2003-01-12 10:15:12
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > art.642-645 kpk
    >

    > KG

    no racja. jak zwykle zapominan o dalszych przepisach :(

    dzieki!