  • 1. Data: 2011-10-13 07:13:03
    Temat: Pozwanie prokuratora do sadu - teoretyczne rozwazania
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Witam

    Tak sobie ogladam na TVN "Anne Marie Wesolowska" i "Sad rodzinny", i czesto
    ma tam miejsce pewna sytuacja. A mianowicie, ze prokurator kogos oskarza,
    robi to bardzo dobitnie, prawie na granicy chamstwa, niemal nagina fakty,
    zeby tylko doprowadzic do skazania, wyciaga kolejne "dowody" i domysly
    majace udowodnic wine oskarzonego, a pozniej okazuje sie, ze... oskarzony
    jest niewinny. Nagle wychodza fakty, o ktorych w sleztwie nawet nie
    pomyslano, ze w sprawe sa zamieszane osoby, ktorych w sledztwie w ogole nie
    przesluchano, itd itp.
    I tu moje pyanie. Czy taki oskarzony ma prawo pozniej pozwac do sadu takiego
    prokuratora za nieuzasadnione oskarzenia? Przeciez jak bym ja kogos
    publicznie o cos oskarzyl, a pozniej by sie okazalo, ze oskarzenie nie jest
    prawdziwe, ten ktos mial by prawo pozwac mnie do sadu. Czy to samo dotyczy
    prokuratora? I nie mam na mysli pozwania PROKURATURY, tylko prokuratora
    personalnie po nazwisku, jako obywatela.

    Pozdrawiam.

    http://ajgor.blog.onet.pl/

  • 2. Data: 2011-10-13 07:50:19
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-10-13 09:13, Ajgor pisze:
> [...]
    > prokuratora? I nie mam na mysli pozwania PROKURATURY, tylko prokuratora
    > personalnie po nazwisku, jako obywatela.

    niestety kurestwo polega na tym ze prokurator jest wylaczony z
    odpowiedzialnosci za pomowienie

  • 3. Data: 2011-10-13 11:34:52
    Od: Sonn <c...@p...pl>

    W dniu 2011-10-13 09:13, Ajgor pisze:
    > Witam
    >
    > Tak sobie ogladam na TVN "Anne Marie Wesolowska" i "Sad rodzinny",

    Ale sobie źródło wiedzy o sądownictwie znalazłeś!!! nic tylko pozazdrościć.
    Ten program ma z rzeczywistością w sądach tyle wspólnego co picie w
    Szczawnicy ze szczaniem w piwnicy

    --
    Sonn

  • 4. Data: 2011-10-13 17:13:06
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Sonn" <c...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Ale sobie źródło wiedzy o sądownictwie znalazłeś!!! nic tylko
    > pozazdrościć.
    > Ten program ma z rzeczywistością w sądach tyle wspólnego co picie w
    > Szczawnicy ze szczaniem w piwnicy

    No ale prowadzaca jest sedzia z krwii kosci - choc z drugiej strony ciekawe
    jaka jest jakosc jej orzecznictwa, skoro czesciej pewnie jest na nagraniach
    w TV niz na sesjach w sadzie i jeszcze chce po lodzkich szkolach mlodziez
    prawa nauczac...

    A kiedy czas na czytanie i analizowanie akt?

    Podrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2011-10-13 17:34:42
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości

    > prawdziwe, ten ktos mial by prawo pozwac mnie do sadu. Czy to samo dotyczy
    > prokuratora? I nie mam na mysli pozwania PROKURATURY, tylko prokuratora
    > personalnie po nazwisku, jako obywatela.

    Po pierwsze - prokurator na rozprawie nie robi za obywatela - tylko za
    przedstawiciela PROKURATURY wlasnie.
    Jest indyferencja - jesli rozprawa jest w kilku posiedzeniach, to za kazdym
    razem moze przychodzic inny prokurator i nic sie nie dzieje.

    A po drugie prokurator ma immunitet *materialny* jesli chodzi o
    zniewage/pomowienie/znieslawienie w zakresie wykonywanai jego obowiazkow.
    Materialny, czyli taki, ktory sprawia, ze wogole nie popelnia on takiego
    przestepstwa (w odroznieniu od immunitetu formalnego, ktory takze posiada -
    podobnie jak sedzia czy parlamentarzysta - ale ktory moze zostac uchylony,
    gdyz dotyczy nie popelnienia przestepstwa a dopuszczalnosci postepowania).

    Immunitet taki posiada takze obronca, i w zasadzie nawet samego oskarzonego
    tez nie bardzo mozna pociagnac do odpowiedzialnosci za zniewazenie, jesli
    dopusci sie go na sali sadowej, realizujac swe prawo do obrony - np.
    oskarzony o zgwalcenie nazwie pokrzywdzona "lafiryndą, która puszcza się na
    lewo i prawo i go sprowokowała".

    Tak wiec pozwanie, czy oskarzenie prokuratora o znieslawienie, zniewage, nie
    jest mozliwe (znaczy pozwac cyilnie pewnie mozna, podobnie jak kazdego mozna
    pozywac o wszystko).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2011-10-13 19:06:05
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

> [...]
    > pozazdrościć.
    > Ten program ma z rzeczywistością w sądach tyle wspólnego co picie w

    Jak byś nie zauważył, ogladajac program tylko wpadlo mi do glowy takie
    pytanie. A za zrodlo wiedzy traktuje ta grupe.
    Czy tu tez jej nie ma?
    Nie chesz odpowiedziec konkretnie, to nie trac czasu na glupie filozofie.

  • 7. Data: 2011-10-13 19:16:16
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "SDD" < napisał w wiadomości news:j777fg$qma$1@news.onet.pl...

    > Po pierwsze - prokurator na rozprawie nie robi za obywatela - tylko za
    > przedstawiciela PROKURATURY wlasnie.

    Jak by mnie oskarzyl o cos, czego bym nie zrobil, to mial bym to w nosie.
    Jest zywym czlowiekiem z krwi i kosci, obywatelem,. A ze przedstawicielem
    prokuratury.. to jego sprawa.

> [...]
    > posiada - podobnie jak sedzia czy parlamentarzysta - ale ktory moze zostac
    > uchylony, gdyz dotyczy nie popelnienia przestepstwa a dopuszczalnosci

    Czyli praktycznie moze sobie wziac pierwszego lepszego przechodnia z ulicy,
    zgnoic go,
    zmieszac z blotem, zniszczyc, i nic mu za to nie mozna zrobic?
    Zreszta co ja sie glupio pytam. Osobiscie znam taki przypade, gdzie
    prokurator doslownie zniszczyl
    zycie uczciwemu czlowiekowi, i nic za to nie mial.

    > Immunitet taki posiada takze obronca,

    Prawde mowiac ogladajac te programy zastanawiam sie, czy na sali sadowej w
    ogole chodzi o ustalenie prawdy.
    Raczej wyglada to jak jakis teleturniej miedzy prokuratorem, a obronca, pod
    tytulem
    "Kto potrafi zdyskredytowac wiecej dowodow", a prawda, i wina lub niewinnosc
    w ogole sie w tym nie licza.
    I idac dalej tym tokiem myslenia - ciekawe, ilu winnych zostalo
    wypuszczonych na wolnosc, bo mieli kase na lepszego adwokata, a przede
    wszystkim, ilu NIEWINNYCH siedzi w polskich wiezieniach, bo nie mieli kasy
    na adwokata.

  • 8. Data: 2011-10-13 20:26:50
    Od: "sdd" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Pendrive" napisał w wiadomości grup

    >niestety kurestwo polega na tym ze prokurator jest wylaczony z
    >odpowiedzialnosci za pomowienie

    Kurestwo powiadasz... ok, ale pomyśl, co by było gdyby prokurator oskarżając
    każdego rzezimieszka musiał liczyć się z odpowiedzialnością karną za
    pomówienie.

    Policjantom też można zabronić, pod groźbą dożywocia lub kary śmierci,
    strzelania do bandziorów (a jeśli już to tylko w odpowiedzi na ogień, po
    wygłoszeniu półgodzinnej litanii, odmówieniu trzech zdrowasiek i oddaniu
    dwudziestu salw w powietrze).
    Nie byłoby wtedy zapewne wypadków typu "biedni postrzeleni (czy zastrzeleni)
    chłopcy z Poznania", za to byłoby mnóstwo zabitych policjantów i bezkarnych
    uzbrojonych po zęby bandziorów na każdej ulicy.
    Dopóki ludzkość nie będzie się znacząco różnić od innych przedstawicieli
    fauny, dopóty pewne instrumenty będą konieczne.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2011-10-13 20:48:31
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "sdd" napisał w wiadomości news:j77hib$vv6$1@news.onet.pl...

> [...]
    >
    > Kurestwo powiadasz... ok, ale pomyśl, co by było gdyby prokurator
    > oskarżając każdego rzezimieszka musiał liczyć się z odpowiedzialnością

    Ależ to by dalo dwie IDEALNE sytuacje. Po pierwsze oskarzal by tylko majac
    mocne dowody,
    co wyeliminowalo by ryzyko, ze czlowiek winny wyjdzie na wolnosc, po drugie
    nie oskarzal by nie majac mocnych dowodow,
    co z kolei wyeliminowalo by ryzyko, ze czlowiek niewinny zostanie oskarzony.
    Po prostu ideal, ktorego powinien kazdy sobie zyczyc.
    W tej chwili prokuratorzy (i policjanci) maja dwie cechy, ktore ma wiekszosc
    Polakow - lenistwo,
    i niechlujnosc. Zebrac kilka poszlak, i do sądu. Mozna sprawe odhaczyc,
    statystyki rosna, i wszyscy sa zadowoleni.
    Oprocz tych, ktorym to zycie zlamalo. Ale to akurat prokuratorowi wisi, bo
    co mu kto zrobi.
    Jak by nad nimi wisiala grozba oskarzenia, to wreszcze zaczeli by sie
    przykladac do roboty.

> [...]
    > strzelania do bandziorów (a jeśli już to tylko w odpowiedzi na ogień, po
    > wygłoszeniu półgodzinnej litanii, odmówieniu trzech zdrowasiek i oddaniu

    Czyli twierdzisz, ze policjanci to sa kretyni, ktorzy nie widza, czy ktos
    sie zachowuje prawidlowo, czy nie?
    Czy gnoj po prostu idzie sobie ulica, czy na przyklad niszczy mienie?

> [...]
    > Dopóki ludzkość nie będzie się znacząco różnić od innych przedstawicieli
    > fauny, dopóty pewne instrumenty będą konieczne.

    Nawet kosztem lamania zycia uczciwym ludziom?
    Po za tym ja nie pisalem o policji (chociaz z wlasnych doswiadczen wiem, ze
    to jest banda nierowbow i leni),
    tylko o prokuraturze.

  • 10. Data: 2011-10-13 22:01:45
    Od: "sdd" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Ajgor" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >co wyeliminowalo by ryzyko, ze czlowiek winny wyjdzie na wolnosc, po drugie
    >nie oskarzal by nie majac mocnych dowodow,

    Tak, na takiej samej zasadzie, jak ograniczenie pojemnosci wozow strazackich
    i zmniejszenie mocy sikawek wyeliminowaloby pozary.
    Czesto czlowiek jest winny a dowody sa slabe (bo czlowiek winny jest
    inteligentny i zadbal o to, by byly takie, jakie byly). A jesli czlowiek
    winny i inteligentny bedzie mial kase i dobrego papuge, to prokurator
    zwyczajnie sobie odpusci, bo papuga nie dosc, ze obroni winnego, to jeszcze
    zgnoi prokuratora.

    >co z kolei wyeliminowalo by ryzyko, ze czlowiek niewinny zostanie
    >oskarzony.
    >Po prostu ideal, ktorego powinien kazdy sobie zyczyc.

    Nie da sie zadnego z ryzyk wyeliminowac. To jak z bledem I i II rodzaju w
    statystyce matematycznej. Zmniejszajac ryzyko skazania niewinnego zwiekszamy
    bardzo wyraznie ryzyko uwolneinia od odpowiedzialnosci winnego, ze
    wszystkimi tego typu konsekwencjami.
    Ogladajac film wiesz kto zabil i dla Ciebie sprawa jest prosta. A jesli
    sprawe znasz tylko z zeznan swiadkow, wyjasnien podejrzanego/oskarzonego i z
    takich czy innych dowodow, ktore podlegaja swobodnej ocenie sprawa staje sie
    mneij oczywista

    Swoja droga - ile razy byles niewinnie skazany?

    >Czyli twierdzisz, ze policjanci to sa kretyni, ktorzy nie widza, czy ktos
    >sie zachowuje prawidlowo, czy nie?
    >Czy gnoj po prostu idzie sobie ulica, czy na przyklad niszczy mienie?

    No np. dwoch gnoi jedzie samochodem i na widok policji dodaje gazu i ucieka.

    >Nawet kosztem lamania zycia uczciwym ludziom?

    Ilu takich uczciwych zlamanych znasz?

    >Po za tym ja nie pisalem o policji (chociaz z wlasnych doswiadczen wiem, ze
    >to jest banda nierowbow i leni),
    >tylko o prokuraturze.

    To ten sam system.

    Pozdrawiam