  • Data: 2005-09-22 20:54:19
    Temat: Re: Pozew sadowy
    Od: kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

    Fuzzy napisał(a):
    > Ktory, Waszym zdaniem, sposob jest pewniejszy/latwiejszy/szybszy na
    > odzyskanie pieniedzy?

    warunkiem powodzenia obu jest to, aby prokuratura uznała całość za
    przestępstwo
    wniosek jest łatwiejszy, nie musisz wiele robić, wystarczy że go
    złożysz; sąd musi go rozpoznać...
    powództwo adhezyjne to Twój pozew, taki jak w postępowaniu cywilnym,
    tyle że rozpoznawany razem ze sprawą karną - ale ryzykujesz że sąd
    pozostawi takie powództwo bez rozpoznania, bo zbytnio przedłużałoby
    postępowanie; równocześnie musisz (powinieneś) popierać to powództwo tak
    jak przed sądem cywilnym, składać wnioski dowodowe itd. masz też prawa
    strony postępowania

    > I w jaki sposob to wszystko przeprowadzic? Jestem w
    > tych sprawach zielony-prosze o pomoc.

    najpierw zgłoś zawiadomienie o przestępstwie - tam, gdzie było
    popełnione, nie musisz w prokuraturze, możesz na policji
    już później, przed sądem, zadbaj o to, żeby być oskarżycielem
    posiłkowym; będziesz wtedy mógł zadawać pytania, zaskarżyć orzeczenie
    itd. Na złożenie takiego wniosku masz czas do chwili odczytania aktu
    oskarżenia na rozprawie.
    natomiast wniosek o naprawienie szkody możesz złożyć do czasu
    zakończenia Twojego pierwszego przesłuchania przed sądem, a powództwo
    adhezyjne tak jak oświadczenie o chęci zostania oskarżycielem posiłkowym
    ale najlepiej zrobić wszystko wcześniej i na piśmie

    przeczytaj też art. 49-58 i 62-70 kodeksu postępowania karnego i art.46
    kodeksu karnego, zresztą powinny być na pouczeniu jakie dostaniesz jako
    pokrzywdzony

    KG