    From: d...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pomocy!Jestem podejrzany
    Date: 5 Jun 2003 21:06:36 +0200

    > Dziękuję wszystkim za odpowiedz,dobrze ze przynajmniej nie mozna mnie tak
    > łatwo wrobić w tą kradzież, oczywiście to co mi grozi to wylecenie z pracy,
    > ale i tak mi tam nie placą od 3 miesięcy, zresztą podejrzewam że ta afera z
    > kradzieżą to kolejny wybieg żeby nie płacić i zaoszczędzić na którymś z nas
    > kolejne 3 tysiące, zresztą sam już nie wiem...będzie mnie jeszcze pewnie
    > czekała przeprawa o odzyskanie pieniędzy, jeśli macie jakieś sugestie, proszę
    > o wypowiedz, dzięki jeszcze raz

    Widzę dwa wyjścia:
    1) typowy pozew do sądu pracy o ustalenie istnienia stosunku pracy i zapłatę
    (wynagrodzenia).

    2) zawiadomienie prokuratury o popełnieniu przestępstw z kodeksu karnego:
    Art. 218. § 1. Kto, wykonując czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i
    ubezpieczeń społecznych, złośliwie lub uporczywie narusza prawa pracownika
    wynikające ze stosunku pracy lub ubezpieczenia społecznego, podlega grzywnie,
    karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    Art. 219. Kto narusza przepisy prawa o ubezpieczeniach społecznych, nie
    zgłaszając, nawet za zgodą zainteresowanego, wymaganych danych albo zgłaszając
    nieprawdziwe dane mające wpływ na prawo do świadczeń albo ich wysokość, podlega
    grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    Pozdrawiam i zyczę powodzenia,
    Darek