eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPolicja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej? › Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
  • Data: 2007-05-17 19:58:34
    Temat: Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 17-05-2007 o 21:41:20 Wrak Tristana <n...@s...pl> napisał(a):

    > Nie wszystkie rodzaje oprogramowania pod to dadzą się podciągnąć.

    Niestety. Nad tym ubolewam. Trudno, prawa rynku.

    > Sporo czyli 3?

    Znacznie wiecej. Mozna zaczac od dystrybucji linuxa, przejsc przez
    openoffice i skonczyc na masie drobnego softu z prymitywna strona
    internetowa i duzym banerem "donate".

    > Kiedy? Za czasów programów robionych przez naukowców ? Programów
    > obliczeniowych i innych? Oni dostawali kasę za pracę naukową...

    Te okolice. Tuz przed wejsciem na rynek Windows 1.0. Jako buntownik
    przeciw M$ mam na wirtualnej maszynie zainstalowanego "pirata" tego
    systemu ;)

    > Zaprawdę powiadam Ci, nie jest możliwe zastosowanie modelu OpenSource do
    > każdego rodzaju oprogramowania.

    Nie twierdze, ze tak jest. Jest masa innych sposobow dystrybucji darmowych
    programow.

    > Bez pieniędzy prędzej czy później
    > hobbysta zdechnie z głodu. W zasadzie to prędzej.... Bo jeśli później, to
    > znaczy że jednak ktoś go dotuje.... Może świadomie a może nieświadomie...

    Prawda. Ale nie samym hobby czlowiek zyje. Dla programistow jest chociazby
    serwis rent-a-coder. A moze przeciez zawodowo byc nauczycielem fizyki w
    gimnazjum :)

    > Nie ktoś, ale organizacje pokroju ZAIKsów... A to inna bajka.... ZUS i
    > NFZ też pobierają haracz teoretycznie w imię czegośtam....

    Ale, przynajmniej w teorii, placacy na ZUS i NFZ ma z tego jakies korzysci
    :)

    > Skoro ktoś kradnie Fotoszopę, to widać koniecznie jej
    > potrzebuje. A skoro tak to jest to realna kradzież i realna wycena bo
    > jakby nie ukradł to by zapłacił.

    Przy cenie tego programu to bardziej prawdopodobne by bylo stwierdzenie:
    "jakby nie ukradl to by nie kupil". Ale jest sporo tanszych programow.
    Nero widze na allegro za kilka zlotych... ciekawe gdzie jest haczyk.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.