eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPolicja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej? › Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    From: Arek <a...@e...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    Date: Sun, 13 May 2007 16:05:44 +0200

    Użytkownik Kapsel napisał:
    > A widziales trial windowsa (pominmy 2003 ;) ale ten akurat byl XP)?

    Widziałem.
    Mógł zainstalować dowolną wersję z internetu, oryginalnej płyty - dla
    instalatorów, edukacyjną, oem, od sąsiadki, kolegi itd.
    Nie ma obowiązku przechowywania oryginału płytki.

    Dlaczego Ty twierdzisz, że kupił ten soft od pirata ?
    Jakie masz na to dowody?

    > Photoshop tez ZTCW byl w pelnej wersji.

    Wszystkie photoshopy są w pełnej wersji.

    Mógł to być trial, lub wersja zainstalowana z oryginalnej kopii z
    internetu lub płyty.

    Dlaczego Ty twierdzisz, że kupił ten soft od pirata ?
    Jakie masz na to dowody?

    > jest interesujace... sugerujesz, ze mozna znalezc kogos kto posiada
    > licencje na dane oprogramowanie i udowodnic potem, ze zainstalowany na
    > zarekwirowanym komputerze soft jest objety wlasnie ta licencja?

    Ja Ci tylko zwracam uwagę że nie wolno dać się zwariować ani policji,
    ani prokuraturze ani cwaniaczkom z BSA itp.

    Art.291 kk ( pod który podpięto art 293 także programy komputerowe) brzmi:

    § 1.
    Kto rzecz uzyskaną za pomocą czynu zabronionego nabywa lub pomaga do jej
    zbycia albo tę rzecz przyjmuje lub pomaga do jej ukrycia, podlega karze
    pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    Zapytam się więc jeszcze raz Ciebie na jakiej podstawie twierdzisz, że
    oprogramowanie, które on ma na swoim dysku zostało uzyskane za pomocą
    czynu zabronionego ?

    Czy czasem nie zniesławiasz kolegi? ;)

    pozdrawiam
    Arek