eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPokwitowanie za zatrzymane prawo jazdy - czy mozna prowadzic? › Re: Pokwitowanie za zatrzymane prawo jazdy - czy mozna prowadzic?
  • Data: 2004-02-08 13:01:16
    Temat: Re: Pokwitowanie za zatrzymane prawo jazdy - czy mozna prowadzic?
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Leszek" <l...@b...fm> napisał:

    >Poniesiesz ewentualne konsekwecje jakie czekają radobiorcę?
    A jakie czekają twoim zdaniem i w oparciu o jaki przepis ?

    >Uprawnienia to nic innego jak prawo jazdy. A ono zostało
    >zatrzymane.
    1. Na podst. art. 88 PoRD prawo jazdy to dokument potwierdzający
    uprawnienia ! Dokument można zgubić zniszczyć, a uprawnień nie.
    2. Decyzję o cofnięciu uprawnień wydaje starosta (art. 140) i
    uprawnień się nie zatrzymuje.
    3. Decyzja ta nie podlega odwróceniu (uprawnień się NIE zwraca),
    natomiast dokument zatrzymuje się i potem zwraca.
    4. IMHO w przypadku uprawnień są dwa stany: albo ich nie posiadam (bo
    nigdy nie miałem) lub zastały mi cofnięte (całkowicie,
    nieodwracalnie), albo je posiadam. PoRD nie rozróżnia innych stanów
    prawnych, jeśli chodzi o uprawnienia do kierowania.
    5. Co innego jest natomiast zakaz kierowania pojazdami wydany przez
    sąd. Np. do kierowania rowerem nie wymaga się uprawnień, a za jazdę po
    pijaku sąd może taki zakaz wydać pomimo, iż delikwent nigdy uprawnień
    nie miał.

    >Do momentu zwrotu prawa jazdy nie posiada.
    Nie o to pytałem (czytaj dokładnie). Nikt nie kwestionował, że
    dokumentu PJ nie posiada.

    >W skali kraju pewnie było już takich spraw tysiące.
    My rozważamy, nie 'skalę kraju', tylko ten konkretny przypadek.
    Ciężko jest napisać - faktycznie sprawy i wyroku sądu jeszcze nie
    było, więc nie może złamać zakazu, którego sąd nigdy nie wydał ?

    Artur Golański