  • 1. Data: 2008-10-16 12:11:26
    Temat: Podział majątku
    Od: "Jim" <<imie>.<nazwisko>@gmail.com>

    Witam serdecznie,

    Mam następujące pytanie:
    Czy mieszkanie zamieszkałe przez byłą żonę i córkę od 2 lat może być przez
    nie przejęte "w całości"
    czy też jeśli zostałaby założona sprawa w sądzie o podział majątku to sąd
    musiałby nakazać żonie połowiczną spłatę mieszkania?
    Co w sytuacji jeśli była żona argumentuje sprawę w następujący sposób:
    nie mam z czego spłacić a poza tym to w każdej chwili możesz się wprowadzić
    i używać połowy mieszania.

    Pozdrawiam
    Jim

  • 2. Data: 2008-10-16 12:26:45
    Temat: Re: Podział majątku
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Jim . @gmail.com>" <<imienazwisko> napisał w wiadomości
> [...]
    > Co w sytuacji jeśli była żona argumentuje sprawę w następujący sposób:
    > nie mam z czego spłacić a poza tym to w każdej chwili możesz się

    O sposobie podziału majatku wspólnego decyduje sąd biorąc pod uwagę wszelkie
    aspekty finansowe czy materialne.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2008-10-16 13:05:51
    Od: "Jotemwu " <h...@N...gazeta.pl>

    Jim <<imie>.<nazwisko>@gmail.com> napisał(a):

> [...]
    > czy też jeśli zostałaby założona sprawa w sądzie o podział majątku to sąd
    > musiałby nakazać żonie połowiczną spłatę mieszkania?
    [ciach]

    Jak znam życie Sąd raczej nie nakaże opuszczenia mieszkania stronie
    zamieszkującej, następnie sprzedaży i podziału uzyskanej ze sprzedaży kwoty.

    Na mój gust to potwierdzi tylko prawo do wspólnego zamieszkiwania co b.Pana
    żona była łaskawa powiedzieć innymi słowami.

    Można spekulować, że ponieważ "podział" taki jak wyżej niczego nowego nie
    wniesie a będzie kosztował lata nerwów i kosztów sądowych oraz adwokackich
    nie licząc już kosztów wyceny to czy nie byłoby dobrze zawrzeć ugodę którą
    Sąd zatwierdzi jako ostateczny podział majątku w którym były mąż zaproponuje
    b.żonie przeprowadzenie się i wzięcie w posiadanie mniejszego mieszkania
    kupionego na kredyt a w międzyczasie wystąpi o zmianę zapisu hipotecznego na
    całkowicie swoją własność, po czym sprzeda mieszkanie o którym mowa i kredyt
    na mniejsze spłaci zadowalając się tym co mu pozostanie z tej operacji.

    Nie wiem jak gwarancjami, że szanowna była małżonka nie zawłaszczy drugiego
    a nie zwolni własności pierwszego mieszkania. Czy wyrok sądowy będzie
    wystarczającą rękojmią?

    Osobiście byłem w podobnej sytuacji ale ponieważ mieszkanie było małe więc
    powyższy pomysł odrzuciłem.
    Głupio, ale dla świętego spokoju, drogą ugody sądowej jeszcze podczas sprawy
    rozwodowej oddałem swoją połowę b.żonie i na tym na razie koniec.

    Pozostawiając sprawę tak jak jest bez włączenia w to Sądu i ew. inwestycji w
    mniejszy lokal, autor pytania faktycznie odda mieszkanie b.żonie.
    Kobiety żyją przeciętnie dłużej i ich zwykle jest "na wierzchu". :)

  • 4. Data: 2008-10-16 14:22:27
    Od: "Jim" <<imie>.<nazwisko>@gmail.com>

    > Jak znam życie Sąd raczej nie nakaże opuszczenia mieszkania stronie
    > zamieszkującej, następnie sprzedaży i podziału uzyskanej ze sprzedaży
    > kwoty.

    A czy opcja zaciągnięcia kredytu celem spłaty połowy mieszkania przez b.żonę
    jest możliwa? oczywiście mam na myśli taki wyrok sądu. Dochody b.żony to:
    średnia pensja + alimenty.

> [...]
    > kredyt
    > na mniejsze spłaci zadowalając się tym co mu pozostanie z tej operacji.

    Z całą pewnością ugoda była by najlepszym wyjściem z tej sytuacji jednak
    b.trudnym do wykonania.
    Niestety mieszkanie nie jest za duże więc szczerze wątpię, żeby taka zamiana
    jak opisana wyżej była sensowna.
    Sam już nie wiem ale to wszystko zmierza do tego, że mieszkanie nie
    formalnie należy się b.żonie.

    > Pozostawiając sprawę tak jak jest bez włączenia w to Sądu i ew. inwestycji
    > mniejszy lokal, autor pytania faktycznie odda mieszkanie b.żonie.
    > Kobiety żyją przeciętnie dłużej i ich zwykle jest "na wierzchu". :)

    Trochę smutna to konkluzja dla facetów ;(

    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedz.

  • 5. Data: 2008-10-16 15:06:47
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Trochę smutna to konkluzja dla facetów ;(

    Jesli nawet wyrwiesz jakoś te pół mieszkania i przeprowadzisz żonę do połowy
    mniejszego - jakiejś
    np. kawalerki, to zwróć uwagę, że przeprowadzisz tam też swoją córkę, może
    nie warto tego robić córce?

    Pociesz się, że i tak kiedyś to mieszkanie odziedziczy twoja córka.

    zbyszek

  • 6. Data: 2008-10-16 15:14:22
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotemwu pisze:

    > Jak znam życie Sąd raczej nie nakaże opuszczenia mieszkania stronie
    > zamieszkującej, następnie sprzedaży i podziału uzyskanej ze sprzedaży kwoty.

    Widać życia nie znasz, nie wspomnę o prawie.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 7. Data: 2008-10-16 18:47:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jim <<imie>. wrote:
    > Witam serdecznie,
    >
    > Mam nastepuj?ce pytanie:
    > Czy mieszkanie zamieszka?e przez by?? ?one i córke od 2 lat mo?e byae przez
    > nie przejete "w ca?o?ci"

    kto jest właścicielem mieszkania?
    Co to znaczy przejete?

    > czy te? je?li zosta?aby za?o?ona sprawa w s?dzie o podzia? maj?tku to s?d
    > musia?by nakazaae ?onie po?owiczn? sp?ate mieszkania?

    może, ale nie musi.

    > Co w sytuacji je?li by?a ?ona argumentuje sprawe w nastepuj?cy sposób:
    > nie mam z czego sp?aciae a poza tym to w ka?dej chwili mo?esz sie wprowadziae
    > i u?ywaae po?owy mieszania.

    Nie ma sprawy. Obejmij w posidanie i wynajmuj pokoj studentowi.
    Najlepiej z rosji.

  • 8. Data: 2008-10-17 07:30:52
    Od: "Jim" <<imie>.<nazwisko>@gmail.com>

    > kto jest właścicielem mieszkania?
    > Co to znaczy przejete?

    Przed ślubem mieszkanie należało do mnie i tyko ja jestem właścicielem
    mieszkania (w spółdzielni mieszkaniowej) ale w trakcie małżeństwa było
    wykupione na własność.
    Przejęte to może nie najlepsze określenie, mam na myśli sytuacje gdzie
    b.żona mieszkając w nim użytkuje je w 100% a ja natomiast nie mam możliwości
    odzyskania swojej części.

    > może, ale nie musi.

    no właśnie, jeśli sąd nie nakaże spłaty mieszkania to oznacza, że połowa
    mieszkania jest nie do odzyskania?

    > Nie ma sprawy. Obejmij w posidanie i wynajmuj pokoj studentowi. Najlepiej
    > z rosji.

    :)
    co oznacza "obejmi w posiadanie"?
    na sprawie rozwodowej (bez podziału majątku) pokój mam wpisany do swojej
    dyspozycji.

    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedz.

  • 9. Data: 2008-10-17 07:33:04
    Od: "Jim" <<imie>.<nazwisko>@gmail.com>

> [...]
    > nie warto tego robić córce?
    >
    > Pociesz się, że i tak kiedyś to mieszkanie odziedziczy twoja córka.

    to jest jedyne światło w tym całym zamieszaniu.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2008-10-17 09:29:50
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 16 Oct 2008 16:22:27 +0200, Jim. napisał(a):

    > A czy opcja zaciągnięcia kredytu celem spłaty połowy mieszkania przez b.żonę
    > jest możliwa? oczywiście mam na myśli taki wyrok sądu. Dochody b.żony to:
    > średnia pensja + alimenty.

    Masz zasądzone alimenty na b. żonę która ma dochody na poziomie średniej??
    No to nieźle sam musisz zarabiać, a jej się "obniżył poziom stopy życiowej"
    po rozwodzie z Tobą ;)