    From: "Tiger" <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Poddaję si
    Date: Sun, 23 Oct 2005 15:34:25 +0200

    > A sąd mu na to, że póki co to nie internet jest źródłem prawa w tym kraju,
    > i że nieznajomość prawa szkodzi :P

    Ano, dura lex... kolega napisal tez, ze "zlapali go za co innego", takze sad
    moze nie byc tak poblazliwy, jak w przypadku samego pirackiego
    oprogramowania... Bo gdyby chodzilo o same piraty, to moze mialby szanse na
    samoukaranie, podajac jako okolicznosci lagodzace nie tyle nieznajomosc
    prawa, co niedostepnosc wlasciwych zrodel informacji, ze wzgledu na
    niezamoznosc, ktora doprowadzila go do poszukiwania odpowiedzi w Internecie,
    a nie u prawnika (gdyby w kazdej dziedzinie zycia czlowiek musial sie radzic
    prawnika, to by zbankrutowal...). Oczywiscie przy zalozeniu, ze w
    przyszlosci bedzie juz tego prawa przestrzegal... A co do "strat", ktore
    mogliby wykazac wlasciciele pirackiego oprogramowania - nie moze byc mowy o
    swiadomym bezpodstawnym wzbogaceniu sie, bowiem w chwili "konsumowania" -
    Jacek nie wiedzial, ze przyjdzie mu za to zaplacic. Takze z logicznego
    (laickiego - podkreslam) punktu widzenia nie widze tu przeszkod, zeby np. za
    piraty nie mogl popracowac spolecznie, jezeli przy ich uzyciu nie zarabial.

    Pozdrawiam,

    Tiger