  • Data: 2008-09-13 13:07:34
    Temat: Re: Poczta zawaliła - czy dostanę odszkodowanie?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    NoName pisze:

    > A moglbys uzasadnic ?
    >
    > Tzn ze jesli np urzad skarbowy uznaje date stempla za date nadania to
    > jest to jego widzimisie czy reguluja to sotosowne przepisy ?

    Ogólne przepisy są takie, że oświadczenie woli jest uznawane za
    dostarczone w dniu odebrania pisma.

    Od tego są wyjątki w określonych przepisach, np. pismo do sądu jest
    wniesione z dniem nadania listu, podobnie do US, czy do prokuratury. Nie
    ma natomiast przepisu mówiącego, że dniem wniesienia pisma do zakładu
    ubezpieczeń jest dzień nadania go na poczcie.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz