  • Data: 2011-03-28 21:31:40
    Temat: Re: Po jakim czasie się przedawnia kradzież?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.03.2011 22:56, Marek Dyjor pisze:
    > Z odsetkami...
    > Jakie to proste. Ukradnę oddam za kilka lat i po problemie.

    Zakładając, że takie było założenie pierwotne. A w opisywanym przypadku
    nie było. Był najpierw grzech, później upamiętanie i wynikająca z niego
    chęć naprawienia uczynionych krzywd.

    > Zapłatą za grzech jest pokuta

    Ale to w starym przymierzu. Nowe Przymierze mówi, że

    (Rz 6:23) Albowiem zaplata za grzech jest śmierć, lecz darem laski Bożej
    jest żywot wieczny w Chrystusie Jezusie, Panu naszym.

    Poza tym:

    (Rz 3:23) Wszyscy bowiem zgrzeszyli i pozbawieni są chwały Bożej,

    na szczęście jednak

    (Rz 3:24) a dostępują usprawiedliwienia darmo, z Jego laski, przez
    odkupienie które jest w Chrystusie Jezusie.

    Zycie chrześcijanina jest nieustanną walką pomiędzy "starym", a "nowym"
    człowiekiem. Jest wiec pokutą. Jezus stał się doskonałą ofiarą za
    grzechy nasze i starotestamentalne pokutowanie przez zamartwianie się
    nie jest już potrzebne dla odkupienia swoich win.

    Aczkolwiek chyba zdryfowaliśmy z prawnego wątku.

    > i zadość uczynienie.

    Odsiadka nie zadośćuczyni poszkodowanemu.

    > Po pierwsze wszystko zależy od samego poszkodowanego. Jeśli on nie
    > wniesie skargi to sprawa zostanie miedzy wami. Jeśłi przeprosisz
    > uzasadnisz czemu tak źle postapiłeś, zadość uczynisz, to masz sznse na
    > odpuszczenie.

    Tylko trochę zdryfowaliśmy z prawo na psychologia. Nie jest przecie
    powiedziane w opisywanym przykładzie, że poszkodowany jest skory do
    wybaczania nawet pierwotnych 2 razy.

    No właśnie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek