    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Płot i pies sąsiada
    Date: Sat, 16 Oct 2004 21:45:31 +0200

    On Fri, 15 Oct 2004, Jacek wrote:

    >+ Poradźcie grupowicze coś mądrego.
    >+
    >+ Mam taką sytuację:
    >+ W latach 80-tych zbudowałem płot miedzy moją działką, a działką sąsiadów.
    >+ Całość kosztów poniosłem sam, bo sąsiad twierdził, że jemu "płot potrzebny
    >+ nie jest". Dodatkowo płot stanął tak, że jest cofnięty o parę cm i jest w
    >+ całości na mojej działce (nie pół na pół w granicy).

    ...i prawidłowo. JAKBY sąsiad wyraził zgodę na płot w granicy to
    wg KC "przyjmowało by się" że ma obowiązek ponoszenia połowy
    kosztów konserwacji i napraw.

    [...]
    >+ Od paru lat sąsiadka ma psa rasy rotweiler. Bydlę jest duże i wolałbym nie
    >+ być z nim w bliższym kontakcie. Dla ścisłości: pies ma zapisane w książeczce
    [...]
    >+ Ostatnio wspomniany płot zaczął się sypać.
    >+ Sąsiadka na propozycję wymiany płotu (koszty pól na pół) odmówiła.
    [...]
    >+ Czy są jakies podstawy, żeby sąsiadkę zmusić do zrobienia płotu? Czy ma to
    >+ zrobić na swój koszt, czy też po połowie ze mną?

    Była już taka dyskusja na grupie.
    Zastrzegam że prawnikiem nie jestem a wnioski były AFAIR w stylu:

    >+ W tej sytuacji mi płot "potrzebny nie jest", bo to jej pies stwarza ryzyko
    >+ wtargnięcia na inne posesje.

    ...jak tu.
    Tyle, że... że to ty "nie chcesz mieć kontaktu" :[

    Zdaje się będzie wątek "czy pies sąsiadów może do mnie włazić
    i co mu mogę zrobić"...
    Po zdecydowanym ruchu w postaci zwalenia własnego płotu (albo
    jego znacznej częsci) jak rozumiem...

    pozdrowienia, Gotfryd