    From: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Plot a zapieniony ze wscieklosci pies
    Date: Wed, 24 Jul 2002 13:52:40 +0200

    Użytkownik "Ewa Nilsson" <j...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:ahll7h$osu$1@news.gazeta.pl...

    > Szczerze mówiąc nie wiem co bym zrobiła. Nie mam tego problemu bo na mnie
    > psy nie warczą, pewno wyczuwają, że je lubie i nie mam wobec nich niecnych
    > zamiarów.....;))
    > Zaznaczam - mówie o normalnych psach.

    Nie ma czegos takiego jak pies nienormalny lub pies normalny. Mam dwa psy,
    lub raczej dwie suczki, mowiac scisle. Jedna z nich do jamnik, bardzo maly,
    druga jest dobermanem. Obie chowane sa razem od malego i obie wychowywane
    byly na "psy przyjazne ludziom". Nawet o debermanie zwyklam byla mowic, ze
    jest to raczej pies ogromny a nizeli obronny. Ale poniewaz zyje w domu z
    psami od dziecinstwa, nauczylam sie takze, ze pies to nie czlowiek: nie
    powinien jesc czekolady i moze zareagowac inaczej niz reaguje czlowiek. Pies
    reaguje takze zgodnie z pewnymi cechami charakterystycznymi dla rasy.
    Jamniki sa halasliwe i krnabrne ;-) Ucza sie tylko tego, czego sie chca
    nauczyc ;-) Dobermany potrafia zaatakowac nie wydajac zadnego glosu. Czasem,
    powodem do takiego ataku moze byc cos, czego nie bedziemy w stanie
    przewidziec. Jesli wlasciciel jest blisko, przywola psa do porzadku, jesli
    nie - moze byc roznie. Dlatego uwazam, ze nawet w stosunku do lagodnego psa
    nalezy kierowac sie zasada ograniczonego zaufania - to jest cudowne i bardzo
    oddane czlowiekowi zwierze, ale moze tez okazac sie hm.... zaskakujace i
    nieprzewidywalne. Uwazam, ze trzymanie psa za ogrodzeniem o takiej wysokosci
    jest niedopuszczalne. Sama tez bym sie bala przechodzac obok takiego
    ogrodzenia i nie dziwie sie tym "knowaniom" Andiego ;-) A "wyczuwanie" psa
    Ewo, moze okazac sie bardzo zawodne i wtedy bedziesz chodzic z bardzo
    szpecaca blizna na......... tutaj dopisz dowolna czesc ciala ;-)

    Pozdrawiam serdecznie

    Marzenna Kielan