    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Plagiat??:(
    Date: Tue, 15 Jun 2004 21:24:21 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc233.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Roki" <r...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:camigt$o2f$1@atlantis.news.tpi.pl...

    Ja bym proponował najpierw udać się do dziekana i poprosić o interwencję.
    Oczywiście można od razu wystrzelić z grubej rury i gościa pozwać albo
    nawet oskarżyć, jak to proponują koledzy, ale należy pamiętać o tym, że
    dziewczyny będą pewnie chciały te studia skończyć. Tak więc najpierw
    próbował bym jednak jakoś to ugodowo załatwić. Jeśli dziekan nie pomoże,
    to może rektor.

    Jeśli się tego nie da ugodowo załatwić, to należało by najpierw uzyskać
    jakieś pisemne uzasadnienie odmowy przyjęcia owej pracy. Przyznam, że
    nigdy takiego czegoś nie potrzebowałem, ale od czasu moich studiów, to się
    wiele zmieniło. Należało by przejrzeć statut uczelni. Ale powinno się tam
    coś takiego znaleźć. Bo nie można wszczynać żadnych kroków przeciwko owemu
    wykładowcy, dokąd nie będzie dowodu na jego zarzuty. Nie można, bo on może
    nagle zmienić front i utrzymywać, że nigdy nie twierdził, ze to plagiat, a
    nie zalicza, bo praca jest na zbyt niskim poziomie. Wówczas pewnie składa
    się wniosek o komisyjne ocenienie - tak przynajmniej było za moich czasów.

    Tak, czy inaczej z sądem i prokuraturą, to ja bym się wstrzymał aż do
    ostatecznego wyczerpania środków wewnątrz uczelni.