  • Data: 2005-03-16 12:04:53
    Temat: Re: Pieski
    Od: fv <f...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

    HaNkA ReDhUnTeR claimed:
    > Art. 77. Kto nie zachowuje zwykłych lub nakazanych środków ostrożności przy
    > trzymaniu zwierzęcia, - podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze
    > nagany. (...)

    Aha, czyli nic nie można im zrobić :(

    > Art. 78. Kto przez drażnienie lub płoszenie doprowadza zwierzę do
    > tego, że staje się niebezpieczne, - podlega karze grzywny do 1 000 złotych
    > albo karze nagany.

    Uff. Czy w takiej sytuacji można zadzwonić na policję? Chodzi mi o to,
    że mogę zagrozić właścicielowi "pieska", że zadzwonię na policję i
    powiem, że poszczuł psa na mnie.

    > Generalnie zapisz sobie w komórce nr strazy miejskiej i dzwon, za kazdym
    > razem. Jak jeden mądry własciciel z drugim zaplaci parę razy mandat to pies
    > zacznie nosic kaganiec

    Straż miejska w nocy? Na telefon? Policja by miała problem z przyjazdem
    :(

    Generalnie jest bardzo źle z polskim prawem, skoro policja nie jest
    zobowiązana do interwencji. Martwi mnie też to 250zł kary za brak płotu
    - płot kosztuje znacznie więcej niż taka kara.

    Wygląda na to, że trzeba kupić gaz, gwizdek na psy i dobrą imitację
    broni palnej aby poczuć się odrobinę bezpieczniej. Szkoda :(

    Dziękuję Tobie i koledze wyżej za merytoryczne odpowiedzi.
    --
    fv