    From: "NoMAD" <l...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pies pogryzł... i konsekwencje
    Date: Fri, 17 Oct 2003 17:47:40 +0200
    Sender: l...@o...pl@80.51.57.132

    Przechowania_.

    A co ty na to jak powiem ze zwierze nie jest rzecza? :-))))
    (ust o ochronie zwierzat)

    Wtedy musimy poszykac innego uzasadnienia dla tej koncepcji. Choc musze
    przyznac ze waham sie pomiedzy twoja a lukasza_p

    > Argument z ZWS jest bardzo celny i nawet mnie przekonuje, ale chyba nie
    > trzeba nawet sie do tego odwolywac.

    Tez mi sie tak wydaje. ZWS sa zaworem bezpieczenstwa i stosuje sie je
    w wypadkach wyjatkowych.

    > Kluczem do calej sprawy jest ustalenie, jak szeroko siega
    > odpowiedzialnosc wlascicieli zwierzat. A siega szeroko. Wlasnie
    > znalazlem, ze wlasciciel zwierzecia "ponosi odpowiedzialnosc za inne
    > osoby, ktorym powierzyl opieke nad zwierzeciem (np. podwladny, domownik)"

    No wlasnie

    > Nie wydaje mi sie to do konca sluszne, bo mozemy przeciez odworocic kota
    > ogonem: jesli Panstwo O. nie przypilnowali odpowiednio psa, to skoro
    > mozna Panstwu O. przypisac wine w nadzorze, to czy zgodne z ZWS byloby
    > ponoszenie wylacznej odpowiedzialnosci tylko przez wlascicieli rzeczy,
    > panstwo W.?
    > Tak oczywiscie nie jest, a z doktryna nie bede dyskutowal :-)

    No ale wina w nadzorze odnosi sie do osob a nie do zwierzat

    Zwierze nie jest rzecza.... :-))

    > No to jeszcze pytnie teoretyczne:
    > - Czy w naszym przykladzie dajacemu na przechowanie (Panstwu W.)
    > przysluguje odpowiedzialnosc kontraktowa wobec przechowawcy (Panstwa O.)
    > (IMHO - nie, ale poczucie slusznosci podpowiada, ze tak :-)

    To byla umowa z gatunku "gentelmen agreement"- poczucie slusznosci cie
    zwodzi.. ;-))

    A co wy na to ze kto zwierze chowa [...] obowiazany jest [...] NIEZALEZNIE
    OD
    TEGO CZY BYLO POD JEGO NADZOREM [...] :-))))))

    pozdrawiam