    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Pierwszeństwo obowiązkowego OC
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 17 Dec 2015 23:11:58 +0100

    Dnia Thu, 17 Dec 2015 15:50:03 -0600, witek napisał(a):

    > nie ma znaczenia czy ubezpieczenie jest obowiązkowe, czy nie.
    > Jesli ma kilka ubezpieczen, to wyplata nastepuje ze wszystkich
    > proporcjonalnie do ich wartości.
    >
    > W praktyce jedna firma powie, że płaci 50% szkody i powie, zeby po
    > resztę iść do drugiej.

    Racja.
    Może stąd mi się wzięły poprzednie wnioski, bo o ile OC pojazdu to 1mln
    EUR, to takie typowe nieobowiązkowe polisy to kwoty rzędy
    tysięcy-dziesiątek tysięcy zł, czyli proporcje będą w okolicach 99:1.

    Ale w sumie ciekawe zagadnienie - bo czy wychodzi z tego, że kierowca który
    ubezpieczonym pojazdem spowoduje kolizję, ale jednocześnie ma jakieś
    dodatkowe OC w życiu prywatnym, powinien wykorzystać obie polisy
    proporcjonalnie?