  • Data: 2005-10-14 14:21:27
    Temat: Re: Pielęgniarki i fotograf
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Olgierd" <o...@p...pl.pl.spam.nie> napisał w wiadomości
    news:8c80b59be2795462dbe384e7acacbce7@news.home.net.
    pl...

    > Nie jestem głupi i dlatego potrafię sprawdzić definicję utworu w art. 1
    > pr.aut.
    > Myślę, że te zdjęcia nie są utworem w rozumieniu prawa autorskiego i nie
    > podlegają ochonie właściwej utworom.

    moze zanim bydlo zacznie klaskac pozwole sobie zacytowac artykul z ustawy o
    prawach autorskich:

    Art. 1.

    1. Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o
    indywidualnym

    charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od

    wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór).

    2. W szczególności przedmiotem prawa autorskiego są utwory:

    1) wyrażone słowem, symbolami matematycznymi, znakami graficznymi
    (literackie,

    publicystyczne, naukowe, kartograficzne oraz programy komputerowe),

    2) plastyczne,

    3) fotograficzne,

    4) lutnicze,

    5) wzornictwa przemysłowego,

    6) architektoniczne, architektoniczno-urbanistyczne i urbanistyczne,

    7) muzyczne i słowno-muzyczne,

    8) sceniczne, sceniczno-muzyczne, choreograficzne i pantomimiczne,

    9) audiowizualne (w tym filmowe).

    21. Ochroną objęty może być wyłącznie sposób wyrażenia; nie są objęte
    ochroną

    odkrycia, idee, procedury, metody i zasady działania oraz koncepcje
    matematyczne.

    3. Utwór jest przedmiotem prawa autorskiego od chwili ustalenia, chociażby
    miał

    postać nie ukończoną.

    4. Ochrona przysługuje twórcy niezależnie od spełnienia jakichkolwiek
    formalności.

    zwroc uwage na par 2 punkt 3)

    czego nie rozumiesz?

    P.