  • 1. Data: 2002-09-11 08:51:14
    Temat: Pewna firemka - niezwykłe badania!
    Od: Maciej Lankowski <b...@p...onet.pl>

    Zaczęło się niewinnie. Ojciec uskarżał się na bóle w okolicach brzucha.
    Czym prędzej udał się na USG.

    USG wykazało, iż w woreczku żółciowym znajduje się kamień i lekarz
    powiedział, że potrzebna jest operacja.

    Kolega ojca powiedział, aby przed operacją udał się na badania
    przeprowadzane za pomocą jakiegoś superkomputera, aby potwierdzić wyniki
    USG.

    Ojciec udał się więc na te badania. Superkomputer nie pokazał żadnych
    kamieni, lecz pokazał kilkanaście innych rzekomych schorzeń. Firma od
    razu chciała wcisnąć ojcu jakieś zioła za kilkaset złotych. Na szczęście
    nie wziął.

    Osoba obsługująca superkomputer miała olbrzymie pretensje, że pacjent
    nie powiedział jej o tych kamieniach przed badaniem. To po co w takim
    razie to badanie? Pewnie pani by wprowadziła ten kamień i superkomputer
    by to pokazał :)

    Badanie kosztowało 160 złotych.

    Teraz będzie śmiesznie. Badanie wyglądało tak, że ojciec siadał na
    jakimś starym fotelu a pani obsługująca jakieś pudło z monitorem
    zakładała mu na głowę słuchawki. Od tych słuchawek biegł dwużyłowy
    cienki przewód do superkomputera. Na monitorze było widać rzekomo
    ruchome narządy pacjenta w kolorze, hehehe :). Mam niemal pewność, że
    leciało to z jakiegoś magnetowidu, przecież to niemożliwe, aby przez
    słuchawki mógł lecieć kolorowy obraz, ostry jak żyleta :)))

    No ale może jestem zacofany i nic nie wiem o tego typu urządzeniach,
    może już takie istnieją?

    Poniżej podaję kompletne wydruki z tego niby superkomputera a także
    komplet materiałów promocyjnych firmy. Zwracam uwagę, że poza nazwą
    firma nie ma adresu! Wszystko odbywa się tak, jak w Amwayu - sprzedaż
    sieciowa.

    http://strony.wp.pl/wp/malank/

    Co o tym sądzicie? Czy podchodzi to aby pod oszustwo? Ja sądzę, że ten
    niby superkomputer to po prostu biznes, a prawdziwe pieniądze dostaje
    się za te niby zioła - 120zł za 10ml w buteleczce...

    Berberek

  • 2. Data: 2002-09-11 10:10:48
    Temat: Re: Pewna firemka - niezwykłe badania!
    Od: "Jurek" <s...@p...pl>

    To naprawde wyniki twojego ojca? Przeciez na jednym ze zdjec sa jajniki i
    jajowody. To juz nawet nie jest smieszne. Najlepiej zglos to do federacji
    konsumenckiej zanim wiecej ludzi zostanie oszukanych, bo ludzie lapia sie na
    takie teksty jak "superkomputer". Szczegolnie jesli ktos jest powaznie chory
    chwyta sie kazdej metody zeby sobie pomoc. A wlasnie na takich ludziach
    zarabiaja oszusci

  • 3. Data: 2002-09-11 10:20:36
    Od: Tomasz Slaski <t...@p...pl.invalid>

    Maciej Lankowski wrote:

    > Co o tym sądzicie? Czy podchodzi to aby pod oszustwo? Ja sądzę, że ten
    > niby superkomputer to po prostu biznes, a prawdziwe pieniądze dostaje
    > się za te niby zioła - 120zł za 10ml w buteleczce...

    Ja tam bym z tym poszedł na policję albo do prokuratury.

    --
    TOM
    TS635-RIPE LAN/MAN BAFH GSM +48 607 81 83 30

  • 4. Data: 2002-09-11 10:29:38
    Od: Maciej Lankowski <b...@p...onet.pl>

    On Wed, 11 Sep 2002 12:20:36 +0200, Tomasz Slaski
    <t...@p...pl.invalid> wrote:

    >Ja tam bym z tym poszedł na policję albo do prokuratury.

    A jak to ruska mafia?

    Berberek

  • 5. Data: 2002-09-11 10:44:41
    Od: Maciej Lankowski <b...@p...onet.pl>

    On Wed, 11 Sep 2002 12:10:48 +0200, "Jurek" <s...@p...pl> wrote:

    >zanim wiecej ludzi zostanie oszukanych, bo ludzie lapia sie na
    >takie teksty jak "superkomputer".

    Oczywiscie masz slusznosc. Ale juz wiecej ludzi zostalo oszukanych.
    Wiekszosc niestety o tym nie wie. Moj ojciec (niech juz zostanie, ze
    ojciec) tez by zapewne nie wiedzial, bo jest osoba starsza i niewiele
    wie o wspolczesnej technice. Dowiedzial sie dopiero wtedy kiedy mi o tym
    powiedzial.

    > Szczegolnie jesli ktos jest powaznie chory chwyta sie kazdej metody zeby sobie
    pomoc.

    Nawet jezeli nie jest chory - 'superkomputer' wmawia mu choroby, na
    ktore w rzeczywistosci nie cierpi. Depresja tym spowodowana moze sie
    przeciez zle skonczyc.

    Ponadto nie wiadomo jakie dzialanie maja te cudowne drogie preparaty -
    ziola zbierane są we Francji, zamrażane i przetwarzane bez żadnej chemii
    itp.

    'Lekarze' obslugujacy pacjentow wmawiaja im, ze te ziola powstrzymuja
    starzenie sie, zatrzymuja mlodosc...

    Sam system nazywa sie OBERON. Podobno jest drugi taki w Polsce - w
    miejscowosci o nazwie Rybno.

    Jezeli ktos z Was chce sie tym dalej zajac - moge dac namiary na
    dystrybutora - mozecie sie umowic na wizyte i zobaczyc co i jak.

    Ja do prokuratury tego nie zglosze - nie mam zaufania. Facet z Rybna,
    mimo, iz ludzie wygrywali z nim w sadzie sprawy cywilne - dalej dziala i
    ma sie dobrze.

    Berberek

  • 6. Data: 2002-09-11 10:50:52
    Od: "Corrina" <c...@l...pl>

    Hmm, dziwne, bo te preparaty to znam z innego zrodla, ale to chyba jacys
    losie zeby sobie sprzedaz zwiekszyc dorobili te badania i superkomputer. Bo
    co innego producent tych tablek (bo to cos jak witaminy i inne leki, co i
    tak w sumie nic nie robia, ale oszustwem do konca nie sa). Ale badania to
    trzeba zglosic, bo do tego to trzba przeciez uprawnienia miec i wogole. Wiec
    zdedydowanie do jakiejs organizacji konsumenckiej, albo do Kasy Chorych.
    Corrina

  • 7. Data: 2002-09-11 10:52:14
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Maciej Lankowski" <b...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ao6unusl2svugenf831c0a3apqciqcb2sf@4ax.com...

    > A jak to ruska mafia?

    Jak działa na polskim terytorium to i tak podlega pod nasz wymiar
    sprawiedliwości ;-).

    Krzysztof

  • 8. Data: 2002-09-11 10:52:37
    Od: Maciej Lankowski <b...@p...onet.pl>

    On Wed, 11 Sep 2002 12:50:52 +0200, "Corrina" <c...@l...pl> wrote:

> [...]
    >zdedydowanie do jakiejs organizacji konsumenckiej, albo do Kasy Chorych.

    Mam zglosic do Kasy Chorych dystrybutora? Czy firme? Bo ta akurat firma
    jest 'objazdowa' i jezdza z tym superkomputerem po miastach, gdzie ich
    dystrybutorzy maja zarezerwowanych minimum pieciu 'losiow' :)

    Berberek

  • 9. Data: 2002-09-11 11:11:20
    Temat: Re: Pewna firemka - OBERON
    Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl>

    Widziałem ich reklamówkę gdzieś w W-wie, nie pamiętam. Oszustwo wyjątkowej
    bezczelności.

    Leszek

  • 10. Data: 2002-09-11 11:22:52
    Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl>

    On Wed, 11 Sep 2002, Maciej Lankowski wrote:

    > Sam system nazywa sie OBERON. Podobno jest drugi taki w Polsce - w
    > miejscowosci o nazwie Rybno.

    OBERON - http://www.oberon.ethz.ch - Obiect - oriented operating system
    and programming language (moze i przydatne do medycyny ale systemem
    operacyjnym diagnozowac sie pewnie nie da) - jest tam dobre motto
    - "be wise - generalize."

    jeszcze jest http://www.oberon.nl - Oberon Medialab - tez chyba nie
    ma nic z medycyna wspolnego

    Jak sie wpisze w Google Oberon +medicine to pare rzeczy wyjdzie
    w jednym jest napisane, ze mozna sie laczyc z oberonem
    telepatycznie http://www.karinya.com/oberon.htm

    no chyba znalazlem http://www.oberon-medicina.cz
    - Traditional chinese medicine connected with computer diagnostic
    with further fytotherapy. MUDr. Macek Josef napisal na ten
    temat pare slow.

    Trzeba byloby zapytac o wiecej szczegolow tego MUDra, bo
    wiecej chyba nie ma :-( (sa na temat oberonu i chinskiej
    medycyny ale nie ma na temat jakiegos komputerowego
    device do tego)

    Hm, reszte sami powiedzcie (moze poszukajcie jeszcze
    w sieci to znajdziecie cos wiecej).

    P.
    --
    Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl