    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 2 Mar 2013 21:24:31 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Pełnomocnictwo - opłata skarbowa

    On Sat, 2 Mar 2013, poszukiwacz wrote:

    > Chcę udzielić mojemu bratu pełnomocnictwa do:
    > 1. Dokonywania wszelkich czynności wobec [...]
    > [...] pocztowego operatora publicznego;
    > Wiem że mogę udzielić tego pełnomocnictwa:
    > A) w formie aktu notarialnego,
    > B) lub w formie własnego dokumentu prywatnego z moim podpisem
    > notarialnie poświadczonym (także podpisem pełnomocnika - choć to
    > formalnie nie jest konieczne).

    O ile wiem, pocztowy operator publiczny bardzo lubi wersję
    "ichniego" pełnomocnictwa pocztowego, odpłatnego (21zł),
    w którym autoryzacji dokonuje urzędnik poczty.
    Jest więc wersja "C)", choć wg cennika jest tam tylko (?)
    "do stałego odbioru wszystkich lub wskazanych przesyłek",
    a nie "wszelkich czynności".

    http://cennik.poczta-polska.pl/plik,1/Cennik_niepows
    zechnych_uslug_pocztowych_w_obrocie_krajowym.pdf

    Co do opłaty skarbowej proponuję podesłanie na .podatki
    (nie rozeznawałem)

    pzdr, Gotfryd