    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pelnomocnictwo a odbior poczty, moze i smieszny temat ?
    Date: Sat, 22 Sep 2007 00:17:01 +0200

    On Fri, 21 Sep 2007, ra9om1ak wrote:

    > Ide sobie na poczte, bo Pan listonosz mi powiedzial, ze peln. notarialne to u
    > nich za malo do odbioru poczty (?????) Pani z okienka mowi, ze nie miala
    > takie przypadku i mam w poniedzialek zadzwonic do dyrektora :D Po prostu nie
    > chcialem placic kolejnych pieniedzy za upowaznienie na poczcie (21 zl) i
    > zapytalem sie, komu to potrzebne - im, czy mi. "Bo my mamy kontrole..."
    > :DDDDD A co mnie to ? ;DDD Mowie, ze moge pokazac oryginal, mam dowody
    > osobiste, moge dac kopie pelnomocnictwa, etc. - "nie mialam takiej sprawy" -
    > k%$#%$ jak ja bym tak pracowal, to bym dlugo nie porobil.

    "Ten typ tak ma" :>
    Pracownicy boją się "przekroczyć uprawnienia" (poprzez zrobienie rzeczy,
    która nawet OCZYWIŚCIE nie wiąże się z niczym), zaś dokopanie się przez
    nich do "czynników miarodajnych" zajmuje wieki. "Internet mamy tylko
    wewnętrzny" (to dictum na propozycję przeczytania konkretnego przepisu
    ze strony ministra).
    W zeszłym roku usiłowałem zmusić pocztę do przywalenia mi (zgodnie
    z ówczesnym rozporządzeniem MF) datownika na znaczku skarbowym na
    wekslu, bo akurat było mi to potrzebne "na już" (wieczór, urzędy
    zamknięte).
    Gdzie tam... "nie bo nie, bo nie możemy" :>
    Sami mi zaproponowali złożenie skargi :> (w ten deseń sprawa dociera
    do samej góry i później "spada" po kolei na dół).
    Tyle, że trwało to coś ze trzy tygodnie :[
    Wyjaśnienie tego samego problemu w peryferyjnej jednostce banku, do
    której polazłem następnego dnia ranem, zajęło 10 minut (też dzwonili
    do prawnika :)).
    Jak masz miesiąc czasu, to idź, pogadaj, wyłóż że skarga to jedyna
    droga skoro "inaczej nie mogą"...
    I na deser poproś (w skardze) żeby "poinformowali pracowników" - po mojej
    akcji odpisali że "pouczyli w całym okręgu" :> (obejmuje kilka miast).

    > Skoro pelnomocnictwo jest do m.in. wystepowania przed wszelkimi urzedami etc.
    > to poczta nie jest urzedem ?

    Status poczty to jest pomieszanie z poplątaniem.
    Z okazji wykonywanych czynności jest "jednostką zaufania publicznego",
    tak jak banki. Ale formalnie *urząd*, jako jednostka administracyjna,
    to to nie jest.
    Niemniej niektóre czynności urzędowe, owszem, przeprowadza - np.
    "doręczenie" przez pocztę jest (w niektórych formach) "prawnie skuteczne".
    Złożenie dokumentu administracyjnego (w tym podatkowego) również jest
    "prawnie skuteczne" z datą złożenia, jak w samym urzędzie. I tak dalej.

    > Skoro poczta jest zwyklym urzedem,

    No nie jest :)
    Poczta tylko dokonuje pewnych czynności urzędowych :P

    > to nie wiem czego ode mnie chca.

    A tego, to oni sami nie wiedzą. I można przyjąć za pewnik że tak jest :)

    > Wk%$^% mnie, za musze placic za cos, bo Pani z okienka "ma kontrole" - gdyby
    > nie to, ze mam 2 tyg. do wyjazdu, poprosilbym o odmowe na pismie, ale zobacze
    > co powie jasnie oswiecony Pan Dyrechtor.

    :)
    Daj znać.
    Jak powie, żeby składać skargę na piśmie to się nie zdziwię.

    pzdr, Gotfryd