  • 1. Data: 2003-08-27 23:08:45
    Temat: Pełnomocnictwo
    Od: "Norbisan" <n...@w...pl>

    Witam szanownych grupowiczów.
    Mam małe pytanko aczkowliek bardzo mnie nagli :(:(

    Ojciec chce sprzedać samochód (którego współwłascicielem jest moja matka).
    Niestety matka pracuje za granicą (i nie bedzie jej jeszcz jakiś czas).
    Oczywiście ojciec potrzebuje pełnomocnictwa. Niestety we Włoszech taki
    papier kosztuje od 200 euro. I tutaj pytanie.
    Czy moja mama może wystawić pełnomocnictwo bez notariusz (a jako swiadkowie
    wystapią jacys obcy mi ludzie. Oczywiście dołączone bedą ksera dowodów
    tożsamości itd )

    Czy to ma ręce i nogi czy mamy zbierać na notariusza ????
    NOrbert BOlik

  • 2. Data: 2003-08-27 23:33:49
    Temat: Re: Pełnomocnictwo
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@n...e-wro.pl>

> [...]
    > tożsamości itd )
    >
    > Czy to ma ręce i nogi czy mamy zbierać na notariusza ????

    Czesc!

    Pelnomocnictwo w formie aktu notarialnego wymagane
    jest jedynie wtedy, gdy czynnosc prawna (w tym wypadku
    umowa sprzedazy) dokonywana przez pelnomocnika wymaga
    dla swej waznosci formy aktu notarialnego.

    A teraz inaczej...

    W przypadku sprzedazy samochodu nie trzeba isc do notariusza
    wiec i pelnomocnictwo nie musi byc notarialne.

    Oczywiscie jakies wzgledy pewnosci obrotu wymagaja, aby
    pelnomocnictwo jakos "wygladalo". Ksera dowodow itp
    to chyba dobry pomysl.

    Pozdrawiam, Konrad