  • 1. Data: 2006-10-09 11:56:58
    Temat: Partacz remontowy, Umowa, US
    Od: "Kinga" <h...@g...pl>

    Witajcie. Mam problem z dziedziny remontów mieszkaniowych.
    Zatrudniłam do remontu człowieka i zapłaciłam mu za całość
    przewidzianych prac. Podpisaliśmy umowę, w której podana jest wycena
    całości. Po robocie podpisałam z nim kolejną umowę, w której jest
    zgłoszona reklamacja i wyszczególnione usterki, których naprawę
    wyceniłam na 1000 zł. Pieniądze mają być zwrócone w ramach
    naprawy szkody (w ratach w ciągu 6 mies.). W umowie jest wzmianka, że
    pozostała część jego pracy (czyli wszystko poza wymienionymi
    usterkami) została przeze mnie przyjęta. Problem polega na tym, że
    obecna ekipa, która wzięła sie za poprawianie dokopała się do
    mnóstwa innych niedoróbek. Tak naprawdę do poprawienia nadaje się
    prawie wszystko! Koszty robocizny i materiałów wyniosą o wiele
    więcej niż 1000 zł. Chcę domagać się zwiększenia od niego
    kosztów zwrotu, czy mam prawo?
    Do tego facet nie wystawił mi faktury za swoją pracę (mówił, ze
    nie ma działalności), więc podejrzewam, ze pracuje na czarno. Chcę
    to zgłosić do Urzędu Skarbowego. Czy jeśli to zgłoszę i pokażę
    podpisaną z nim umowę będzie musiał zapłacic karę za
    nierozliczenie się z US? I czy jest to dotkliwa kara?

    Pozdrawiam grupę, Magda

  • 2. Data: 2006-10-09 12:12:27
    Temat: Re: Partacz remontowy, Umowa, US
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 9 paź o godzinie 13:56, na pl.soc.prawo, Kinga napisał(a):

> [...]
    > całości. Po robocie podpisałam z nim kolejną umowę, w której jest
    > zgłoszona reklamacja i wyszczególnione usterki, których naprawę

    Jesteś expertem budowlanym? :P

    > Problem polega na tym, że obecna ekipa, która wzięła sie za
    > poprawianie dokopała się do mnóstwa innych niedoróbek.

    A to jest akurat "logiczne" :)))
    Oni też chcą zarobić :)))

    > Tak naprawdę do poprawienia nadaje się prawie wszystko!

    LOL

    > Do tego facet nie wystawił mi faktury za swoją pracę (mówił, ze
    > nie ma działalności),

    Więc wiedziałaś że nie prowadzi DG - o co bijesz pianę?
    Zawarliście umowę cywilno-prawną - rachunek Ci wystawi na umówioną kwotę
    np. z tytułu umowy o roboty budowlane, umowy o dzieło.

    > więc podejrzewam, ze pracuje na czarno.

    W takim przypadku to ty zatrudniłaś go na czarno :/

    > Chcę to zgłosić do Urzędu Skarbowego.

    ROTFL

    > Czy jeśli to zgłoszę i pokażę podpisaną z nim umowę będzie musiał
    > zapłacic karę za nierozliczenie się z US?

    Po czym wnosisz że nie rozliczył się z podatku?
    BTW: na tobie ciąży obowiązek pobrania zaliczki na podatek dochodowy jako
    płatnika.

    > I czy jest to dotkliwa kara?

    Oby dopierdzielili Ci z kilak tysiaków.
    Najpierw bierze faceta a potem kombinuje jak mu ne zapłacić za robotę.
    Wredna jesteś

    --
    Herbi
    09-10-2006 14:12:14

  • 3. Data: 2006-10-09 12:27:46
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał
    > Najpierw bierze faceta a potem kombinuje jak mu ne zapłacić za robotę.
    > Wredna jesteś

    Zapatrzyła się na Wasserwannę.
    EWa

  • 4. Data: 2006-10-09 12:32:20
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <z...@o...pl> napisal(a):

    > Po czym wnosisz że nie rozliczył się z podatku?
    > BTW: na tobie ciąży obowiązek pobrania zaliczki na podatek dochodowy jako
    > płatnika.

    No właśnie, a to już ciężkie przestępstwo skarbowe. ;) Swoich podatków
    można nie płacić przy ograniczonych konsekwencjach, cudzych jako płatnik
    - nie wolno nie płacić, bo to nie Twoja kasa ;-)

    > Najpierw bierze faceta a potem kombinuje jak mu ne zapłacić za robotę.
    > Wredna jesteś

    Co jednak nie zmienia kwestii, że jeśli spierdzielił robotę (jeśli, bo
    opinia innych fachofcófff nie jest tutaj szczególnie miarodajna), to
    powinien poprawić. W końcu umawiała się na zrobienie roboty, a nie na
    jej spier*enie...
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 5. Data: 2006-10-09 12:37:48
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Mon, 9 Oct 2006 14:12:27 +0200, Herbi w wiadomości
    <news:1otwyd96x3ofm$.dlg@onet.pl> napisał(a):

    > Najpierw bierze faceta a potem kombinuje jak mu ne zapłacić za robotę.

    Partaczom stop!

    --
    Sz.

  • 6. Data: 2006-10-09 12:47:33
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Kinga napisał(a):

> [...]
    > mnóstwa innych niedoróbek. Tak naprawdę do poprawienia nadaje się
    > prawie wszystko! Koszty robocizny i materiałów wyniosą o wiele

    Zaloze sie, ze po skonczenie remontu przez ta druga firme, jesli
    zatrudnisz trzecia do ew. poprawek lub 'ekspertyzy' wykonania, tez
    powiedza ze wszystko jest do wymiany...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 7. Data: 2006-10-09 21:58:23
    Od: "Kinga" <h...@g...pl>

    Herbi napisał(a):
    > Jesteś expertem budowlanym? :P
    Nie trzeba być ekspertem, żeby obliczyć koszt zniszczonych
    materiałów za które zapłaciłam, plus koszty robót niewykonanych.

    > A to jest akurat "logiczne" :)))
    > Oni też chcą zarobić :)))
    Oni wiedzą co jest zrobione zgodnie z techniką budowlaną. Partacz,
    który dla mnie pracował, jak się okazało, nie miał odpowiedniej
    wiedzy z zakresu budownictwa.

    > BTW: na tobie ciąży obowiązek pobrania zaliczki na podatek dochodowy jako
    > płatnika.
    Nie znam sie na prawie dlatego napisałam ten list. Nie wiem, co
    powinien on, a co ja, ale widze, ze tutaj się tego nie dowiem :/

    > Najpierw bierze faceta a potem kombinuje jak mu ne zapłacić za robotę.
    Ja nie "wzięłam faceta". Ja zatrudniłam fachowca, który powinien
    mieć odpowiednią wiedzę, umiejętności i narzędzia do robót,
    które mu zleciłam, skoro zgodził się wykonać dane zlecenie. Nie
    dość, że nie wykonał zadania to jeszcze zniszczył materiał,
    który kupiłam. Więc to ja jestem osobą oszukaną i poszkodowaną w
    tym wypadku. Dla mnie to jest jasne.
    Moim zdaniem takim partaczom powinno się zabronić wykonywania zawodu.

    > Oby dopierdzielili Ci z kilak tysiaków.
    > Wredna jesteś

    Jak zwracasz się do mnie masz to robić z szacunkiem albo zamilcz na
    zawsze. I nie oceniaj, bo nie masz podstaw, żeby cokolwiek wiedzieć
    na temat mojej osoby.

  • 8. Data: 2006-10-09 22:11:42
    Od: "Kinga" <h...@g...pl>

    Samotnik napisał(a):
> [...]
    > opinia innych fachofcófff nie jest tutaj szczególnie miarodajna), to
    > powinien poprawić. W końcu umawiała się na zrobienie roboty, a nie na
    Nie trzeba fachowców do oceny, gołym okiem widać. On nie jest w
    stanie tego poprawić, bo nie potrafi i nie ma do tego odpowiednich
    narzędzi. Głupotą byłoby go zatrudniac do poprawienia. Chyba, ze
    wpierw ktoś nauczyłby go zawodu.

  • 9. Data: 2006-10-09 22:16:47
    Od: "Kinga" <h...@g...pl>

    Przemyslaw Osmanski napisał(a):

    > Zaloze sie, ze po skonczenie remontu przez ta druga firme, jesli
    > zatrudnisz trzecia do ew. poprawek lub 'ekspertyzy' wykonania, tez
    > powiedza ze wszystko jest do wymiany...
    Bzdura.

  • 10. Data: 2006-10-10 08:25:59
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <h...@g...pl> napisal(a):
> [...]
    > stanie tego poprawić, bo nie potrafi i nie ma do tego odpowiednich
    > narzędzi. Głupotą byłoby go zatrudniac do poprawienia. Chyba, ze

    Taa, i dlatego zauważyłaś to dopiero kiedy powiedzieli Ci o tym inni
    fachoffcy ;-)