    From: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PRZEPISANIE MIESZKANIA
    Date: Tue, 17 Jul 2007 20:59:04 +0200

    Użytkownik "DM" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:f737ra$a4t$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
    > Witam wszystkich
    > sprawa dosc "na topie"
    >
    > Chce przepisac mieszkanie spoldzielcze ktorym glownym najemca jest moja
    > matka.
    > (przebywa ona poza granicami kraju od X lat) mieszkanie najmujemy dobre 20
    > pare lat.
    > Jest to o tyle zlozone ze nie moge isc z matka do spoldzielni i stworzyc
    > pisma na kolanie.
    > Tylko przygotowac wszystko wyslac (potwierdzic gdzie trzeba) odebrac,
    > przedlozyc i miec sprawe
    > za zalatwiona.

> [...]

    witam!

    moim zdaniem, skoro jest to lokatorskie spółdzielcze prawo do lokalu, które
    przysługuje twojej matce, to niestety, ale nie może ona tego mieszkania
    przepisać czyli inaczej mówiąc nie może nim w żaden sposób rozporządzać;
    lokal jest bowiem własnością spółdzielnia, a tylko właściciel może
    rozporządzać tym lokalem;
    twoja matka może jedynie żądać przekształcenia takiego prawa w odrębną
    własność, ale procedurę musisz wyciągnąć od spółdzielni - do administracji

    pzdr
    krzysiek