    From: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [PORD] - znak P-21
    Date: Fri, 17 Jun 2011 16:21:13 +0200

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał:

    > z rozporządzenia (chyba, ze zmienili gdzies i nie znalazłem)
    >
    > 4. Znak D-44 ,,strefa parkowania" oznacza wjazd do strefy, w której za postój
    > pojazdu jest pobierana opłata. W strefie tej zabroniony jest postój pojazdu bez
    > wniesienia opłaty.
    >
    > -koniec cytatu
    >
    > strefa to strefa, parkujesz gdzie chcesz byle zapłacić.

    Nie, parkujesz tylko tam, gdzie nie zabraniają tego inne przepisy (czyli np.
    nie na trawniku, środku jezdni, skrzyżowaniu, przejściu dla pieszych
    lub "powierzchi wyłączonej" znakiem P-21).

    > wyłączenie fragmentu jezdni z ruchu nie nie oznacza jej wyłączenie ze strefy.

    A skąd takie przekonanie? Strefa to *tylko* obszar obowiązywania płatności
    za postój, a nie zezwolenie na postój wszędzie czy obszar uchylenia innych
    przepisów dotyczących postoju.

    Krystian