  • Data: 2009-01-27 23:03:42
    Temat: Re: POLICJA JEST GŁUPIA
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 27 Jan 2009, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello Piotr,
    >
    > Tuesday, January 27, 2009, 9:51:46 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nawet rowerzyście na przejeździe dla rowerów nie musi bezwzględnie
    > ustępować - przepis skreślono.

    Romanie, to że musi się *zatrzymać* nie jest tożsame z tym, że traci
    *pierwszeństwo*.
    Rzadki w przepisach a częsty w praktyce przypadek, kiedy to znaki
    w rodzaju "ustąp pierwszeństwa" powoduje regularne nadinterpretacje
    jakoby "on ma się zatrzymać - to ja mam pierwszeństwo".

    Nieprawda.
    Porównaj z przypadkiem autobusu wytaczającego się z zatoki.
    "on ma się zatrzymać, ale JESLI się nie zatrzyma, to ja mu nie
    ustąpiłem pierwszeństwa i mam przechlapane".
    Oczywiscie co innego jeśliby jeden z drugim (kierowca samochodu
    przed przystankiem i rowerzysta przed pasami) *stał* i ruszył
    pod jadący (wbrew obowiązkowi ustąpienia pierwszeństwa) pojazd.
    "Myślałem że on mi ustępuje".

    pzdr, Gotfryd