  • 11. Data: 2019-08-31 10:51:20
    Temat: Re: PLL LOT dyskryminuje/zwalnia pilota za wiek zgodnie rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    https://www.rp.pl/Kadry/308319984-Ugoda-pomiedzy-LOT
    -a-kapitanem-Wrona.html
    "Jak poinformowało TVN 24 - strony zawarły wczoraj umowę dotyczącą
    współpracy na nowych warunkach. Ma ona między innymi umożliwić Wronie
    szkolenie kandydatów na pilotów w ramach LOT Flight Academy, jak również
    promowanie marki LOT na różnego rodzaju sympozjach, konferencjach,
    wykładach oraz spotkaniach rekrutacyjnych."

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2019-08-31 12:44:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >promowanie marki LOT na różnego rodzaju sympozjach, konferencjach,
    >wykładach oraz spotkaniach rekrutacyjnych."

    A gdyby Wrona nie przegapil jednego bezpiecznika (*), to musialby
    teraz siedziec na golej emeryturce (**), bo kto by mu pomogl :-)

    J.

    ** akurat piloci sporo zarabiaja, i emeryturka jest pewnie zacna, a
    oszczednosci spore

    * gwoli scislosci to chyba nie on przegapil ... a moze nikt nie
    przegapil ...

  • 13. Data: 2019-08-31 14:04:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-31, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    OT-a-kapitanem-Wrona.html

    > A gdyby Wrona nie przegapil jednego bezpiecznika (*), to musialby
    > teraz siedziec na golej emeryturce (**), bo kto by mu pomogl :-)

    Ano pewnie tak. Ale też nie wiadomo jak to tam wyglądało. Jak się jest
    celebrytą, często rosną wymagania.

    > * gwoli scislosci to chyba nie on przegapil ... a moze nikt nie
    > przegapil ...

    Chyba nikt nie przegapił. To był jakiś drugi bezpiecznik, którego nie ma
    w procedurze sprawdzającej. Przynajmniej tak zrozumiałem.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2019-08-31 16:18:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-08-31, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]

    >ma
    >w procedurze sprawdzającej. Przynajmniej tak zrozumiałem.

    Oba sa na tej samej tablicy, wiec trudno nie zauwazyc ... chyba ze
    pilot zasloni czesc tej tablicy swoja torbą :-)

    J.

  • 15. Data: 2019-08-31 16:58:51
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Oba sa na tej samej tablicy, wiec trudno nie zauwazyc ... chyba ze
    > pilot zasloni czesc tej tablicy swoja torbą :-)
    >
    > J.

    No patrz pan a gupi hamerykanie nie zauważyli i nie dodali to konkretnej
    listy bezpieczników do sprawdzenia. Całe szczęście że to nie był błąd
    oprogramowania Boeinga. Bezpieczniki są po to by coś zabezpieczać.
    Ponowne włączanie bezpieczników _w lecących samolocie_ bez instrukcji i
    bez wiedzy co spowodowało wyłączenie obwodu to przepis na tworzenie
    innego rodzaju zagrożeń IMHO.

    Po to do kurwy nędzy są instrukcje by podobnych sytuacji (prawie) nie było.
    Na szczęście ten błąd Boeinga (i pilota?) nie okazał się zabójczy.

    --
    A. Filip

  • 16. Data: 2019-08-31 18:05:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    >Ponowne włączanie bezpieczników _w lecących samolocie_ bez instrukcji
    >bez wiedzy co spowodowało wyłączenie obwodu to przepis na tworzenie

    Ogolnie tak, ktos tam cytowal ogolne zalecenia "wlaczyc ponownie - ale
    tylko raz.
    Jesli wybije znow - drugi raz nie wlaczac.
    Nie dotyczy toalety - tego absolutnie nie wlaczac".

    Tym niemniej bezpieczniki w samolocie to nie szachownica - powinny byc
    wszystkie wlaczone, a przynajmniej tak mi sie wydaje.
    I jesli sie patrzy na jeden, to powinno sie zauwazyc, ze inny
    niedaleko jest wybity.
    A w takiej sytuacji chyba by powiedzieli przez radio "XX jest dobry,
    ale ZY wylaczony".
    I ktos na ziemi by zaczal sprawdzac co robi ZY.

    I pytania pozostaja:
    -zaloga sprawdzala z klapkami na oczach - tylko ten jeden nas
    interesuje,
    -bezpiecznik rozlaczyl, ale nie wybil, wybil dopiero przy ladowaniu,
    -torba pilota zaslaniala pol tablicy :-)

    >Po to do kurwy nędzy są instrukcje by podobnych sytuacji (prawie) nie
    >było.
    >Na szczęście ten błąd Boeinga (i pilota?) nie okazał się zabójczy.

    A teraz, po wielu latach - dla pilota chyba dosc szczesliwy, bo zawsze
    to pare zl wplynie :-)

    J.

  • 17. Data: 2019-09-01 00:06:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak swoją drogą kto i ile był do tyłu na kasacji samolotu?
    Boeing, PPL, LOT?

    -----

  • 18. Data: 2019-09-01 00:11:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Tak swoją drogą kto i ile był do tyłu na kasacji samolotu?
    >Boeing, PPL, LOT?

    To byl stary samolot, wiec chyba ubezpieczyciel.
    No chyba, ze sie wyparl, bo tego ryzyka polisa nie obejmuje :-)

    -----

  • 19. Data: 2019-09-01 02:40:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-31, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > wszystkie wlaczone, a przynajmniej tak mi sie wydaje.
    > I jesli sie patrzy na jeden, to powinno sie zauwazyc, ze inny

    Niby widać jak wół:
    https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/up
    loads/2260/assets/83753/large-6a3ab7d358a4c505c5c09d
    ad3584d797.jpg

    z drugiej strony czy to na pewno był ten sam panel, skoro to był drugi
    bezpiecznik?

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2019-09-01 21:15:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.08.2019 o 16:58, A. Filip pisze:

> [...]
    > Ponowne włączanie bezpieczników _w lecących samolocie_ bez instrukcji i
    > bez wiedzy co spowodowało wyłączenie obwodu to przepis na tworzenie

    Nie do końca prawda. Instrukcja z tego co wiem przewiduje ponowne
    załączenie i dopiero jak wywala drugi raz to się nie załącza. Są od tego
    wyjątki również opisane w instrukcji (z tego co pamiętam między innymi
    jakieś pompy od kibli;)

    --
    Shrek