  • 1. Data: 2019-08-29 19:23:47
    Temat: PLL LOT dyskryminuje/zwalnia pilota za wiek zgodnie rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/6
    06324,kapitan-tadeusz-wrona-zwolnienie-lot-ladowanie
    .html
    > Kapitan Tadeusz Wrona zwolniony z LOT. "Sprawą zajmie się teraz sąd"
    > 29.08.2019, 18:30 | Aktualizacja: 29.08.2019, 18:31
    > [...] Fakt zwolnienia potwierdziło portalowi tvn24.pl biuro prasowe PLL
    > LOT. "Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego piloci po
    > osiągnięciu określonego wieku mają zakaz uczestniczenia w zarobkowym
    > transporcie lotniczym. Przepisy nie pozwalają osobom powyżej 65. roku
    > życia na pełnienie funkcji pilota statku powietrznego" - brzmi
    > odpowiedź Michała Czarnickiego z LOT.

    Czy w tym rozporządzeniu nie ma nakazu kontynuacji zatrudnienia jako
    "pilota nielatającego"?! :-)

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2019-08-29 22:05:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > 29.08.2019, 18:30 | Aktualizacja: 29.08.2019, 18:31

    >Czy w tym rozporządzeniu nie ma nakazu kontynuacji zatrudnienia jako

    No wlasnie.

    A co by bylo, gdyby Tusk wygral kolejne wybory, i Wronie brakowalo
    dwoch lat do emerytury ?

    J.

  • 3. Data: 2019-08-30 02:13:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-29, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A co by bylo, gdyby Tusk wygral kolejne wybory, i Wronie brakowalo
    > dwoch lat do emerytury ?

    A to już zależy czy Wrona jest pro-po czy pro-pis.
    Może jednak nie musiał awaryjnie lądować i zwolniono go pół-dyscyplinarnie? :)

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2019-08-30 02:30:08
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    > A to już zależy czy Wrona jest pro-po czy pro-pis.
    > Może jednak nie musiał awaryjnie lądować i zwolniono go pół-dyscyplinarnie? :)

    A nie możesz podejść do kwestii prawnie jak wypada na _tej_ grupie?
    Czy PLL LOT miał *prawny* obowiązek dalej zatrudniać Wronę na
    innym/podobnym stanowisku i czy PLL LOT jest wystarczająco kryty
    *prawnie* w kwestii zwolnienia z podawanego powodu?

    Jakby chcieli to by mogli coś wymyśleć. Nie chcieli. Czy *musieli* ?

    BTW Kto odpowiada za to że Wrona ma dalej licencje pilota wbrew
    rozporządzeniu UE w kwestii maksymalnego wieku pilota?

    https://www.tvn24.pl/kapitan-tadeusz-wrona-zwolniony
    -z-lot-znany-z-awaryjnego-ladowania-na-okeciu,965124
    ,s.html

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2019-08-30 06:45:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-30, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > A nie możesz podejść do kwestii prawnie jak wypada na _tej_ grupie?

    Nie bądź świętszy od papieża. To nieformalna grupa dyskusyjna i drobne
    odchyłki są ok. Byleby nie przeginać.

    > Czy PLL LOT miał *prawny* obowiązek dalej zatrudniać Wronę na
    > innym/podobnym stanowisku i czy PLL LOT jest wystarczająco kryty
    > *prawnie* w kwestii zwolnienia z podawanego powodu?

    A znamy jakiekolwiek szczegóły obecnej umowy i wypowiedzenia? No to o
    czym tu dywagować?

    > Jakby chcieli to by mogli coś wymyśleć. Nie chcieli. Czy *musieli* ?

    W kwestii komercyjnego latania z przewozem pasażerów? Pewnie musieli. W
    kwestii zatrudnienia, pewnie potrzebna byłaby nowa umowa.

    > BTW Kto odpowiada za to że Wrona ma dalej licencje pilota wbrew
    > rozporządzeniu UE w kwestii maksymalnego wieku pilota?

    Wydaje się, że licencja jest bardziej ogólna i oparta spełnieniu szeregu
    wymogów w tym zdrowotnych. Tu dość zbliżony wypadek:
    https://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application
    /pdf/2017-07/cp170073en.pdf

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2019-08-30 09:12:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 sierpnia 2019 22:07:49 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > No wlasnie.

    Artykuł niby o zwolnieniu pilota a 3/4 treści to opis awaryjnego lądowania bez
    podwozia.

  • 7. Data: 2019-08-30 09:40:44
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kris <k...@g...com> pisze:

    > Artykuł niby o zwolnieniu pilota a 3/4 treści to opis awaryjnego lądowania bez
    podwozia.

    Te 3/4 jest po to żeby ludzie/czytelnicy nie mieli bardzo głęboko w
    dupie tej 1/4 :-)

    --
    A. Filip

  • 8. Data: 2019-08-30 13:23:03
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kazaliby wronom latać do 67 roku życia.

    -----

  • 9. Data: 2019-08-31 09:26:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >*prawnie* w kwestii zwolnienia z podawanego powodu?

    >Jakby chcieli to by mogli coś wymyśleć. Nie chcieli. Czy *musieli* ?

    Nie znasz sie - specjalnie zwolnili, zeby "swoich" zatrudnic :-)

    A tak po prawdzie - po co linii pilot, ktory pilotowac nie moze ?
    No to zwolnili.

    Ciekawie to by bylo za Tuska, wiek emerytalny 67 lat, pilotowac nie
    moze, zwolnic nie wolno.
    Ktos przewidujacy wypchnalby go wczesniej na "smieciowke" czyli
    samozatrudnienie ?

    Po prawdzie to pewnie znajdzie sie pare stanowisk i dla takiego
    pilota - personelem zarzadzac, szkolenia/egzaminy robic, nowe maszyny
    oblatywac, papierow pilnowac ...

    >TW Kto odpowiada za to że Wrona ma dalej licencje pilota wbrew
    >rozporządzeniu UE w kwestii maksymalnego wieku pilota?

    Nikt ? Przepisy od licencji sa osobne ?

    Zawsze go moze wojsko/SOP zatrudnic, bedzie wreszcie prezydenta wozil
    doswiadczony pilot :-)

    J.

  • 10. Data: 2019-08-31 09:34:57
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>