  • 1. Data: 2002-06-14 10:41:24
    Temat: PKP-zastanawiające
    Od: "gregory" <...@...A>

    Kupowałem dzisiaj bilet PKP na dw. centralnym w W-ie i uwagę moja przykuła
    nalepka na szybie, że jeśli kupuje bilet ze zniżką to muszę w kasie okazać
    dowód pozwalający na zakup biuletu ze zniżką.
    Zastanawia mnie po co to jest ?
    Czy wczesniej, jeśli kupiłem bilet ze zniżką, która mi nie przysługiwała to
    znaczy że konduktor nie mógł mnie ukarać bo kasjerka taki bilet mi sprzedała
    ?
    Nie rozumiem dlaczego człowiek ma kupować bilet ze zniżką jesli ona mu nie
    przysługuje.

    pozdrawiam
    grzegorz

  • 2. Data: 2002-06-14 11:06:55
    Temat: Re: PKP-zastanawiające
    Od: "Wojek" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > ?
    > Nie rozumiem dlaczego człowiek ma kupować bilet ze zniżką jesli ona mu nie

    Na szybach jest napisane ze nalezy okazac dokument uprawniajacy do ulgi lub
    zlozyc oswiadczenie ustne jakiego rodzaju jest ulga. Jest to tylko i
    wylacznie po to aby mozna bylo wystawic odpowiedni bilet i aby została w
    systemie odpowiednia informacja od kogo i za co sciagac pieniadze za ulge

    Wojek

  • 3. Data: 2002-06-14 11:16:28
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Ha wystarczy ustna wypowiedz - nie trzeba okazywac dokumentu, poza tymjak mi
    sie wydaje tego typu rozwiazanie zdaniem ustawodawcy mialo sluzycnam czyli
    klientom PKP S.A. abysmy wiedzieli ze np. jesli jestem studentem to przysluguje
    mi ula - wciaz - dawniej kazdy podchodil i mowil ulgowy a teraz musi byc
    wiadomo ze mam prawo do ulgowego bo to przeciez takie dobro dla nas ze strony
    Panstwa. :-)

    P.S.
    Ja mam wiekszy problem kiedy moge oddac bilet zakupiony niewykorzystany
    14.06.2002 ?
    Wg info pani z PKP Czestochowa Gowny - moge to uczynic na stacji gdzie go
    kupilem TYLKO w dniu 14.06.2002, zwrocilem jej jednak uwage iz bilet wazny jest
    takze 15.06.2002 pami skwitowala to tym iz w tym wypadku moge oddac bilet na
    innej stacji na trasie 15.06.2002 r
    JAKOS NIE PRZEKONALA MNIE i...@h...pl

  • 4. Data: 2002-06-14 12:49:48
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Wojek" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    została w
    > systemie odpowiednia informacja od kogo i za co sciagac pieniadze za

    W skrócie: są dwa rodzaje zniżek - ustawowe - studenci, emerycie,
    młodzież szkolna, dzieci do lat 4 - te refundowane są przez Budżet.
    Drugi rodzaj zniżek to zniżki handlowe, będące wewnętrzną sprawą
    przewoźnika. Dlatego jesteś proszony o podanie tytułu do zniżki z
    której korzystasz - kwestia rozliczeń z budżetem.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 5. Data: 2002-06-14 13:11:19
    Od: "blower" <b...@p...onet.pl>

    w PKP jest wiele rzeczy zastanawiajacych.
    Pamietam jak kupowalem bilet wraz z miejscowka na pociag relacji
    Poznan - Hannover, pani zarzadala odemnie dowodu osobistego
    lub paszportu zeby wypisac miejscowke (na miejscowce oprocz
    imienia i nazwiska chciala wpisac nr powyzszego dokumentu).
    To ja jej mowie imie i nazwisko a reszta ze sobie sam dopisze,
    bo nie mam przy sobie tych dokumentow.
    Na to ta pani, ze w takim razie mi nic nie sprzeda, bo potem to inni jezdza
    na te miejscowki i ona dostaje bure.
    Ja sie zapytalem, to co jak ja kupie i dam temu "innemu", na co pani
    odpowiedziala
    ze "ona ma obowiazek i juz"

    pozdr
    blower
    ps
    na ten sam pociag z tymi samymi miejscowkami kupowalem bilet
    w Hannoverze i nie chcieli nic :-)

  • 6. Data: 2002-06-14 13:58:39
    Od: "Wojek" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    jest
    > takze 15.06.2002 pami skwitowala to tym iz w tym wypadku moge oddac bilet

    Pani miała racje dlatego że podróż musisz rozpocząć w dniu 14.06.2002 i
    jeżeli podróż jest powyżej 100 km to możesz ją przerywać dowolną ilość razy.
    A zatem nie możesz oddać biletu na stacji początkowej w dniu 14.06.2002 bo
    podróż już musiałeś rozpocząć dzień wcześniej. Jedynie możesz oddać bilet
    tam gdzie przerwałeś podróż ponieważ nie wykorzystałeś biletu w całości.
    Radzę zajrzeć do regulaminu PKP tam wszystko jest napisane (powinien być na
    stronie www.pkp.com.pl)

    Wojek

  • 7. Data: 2002-06-14 16:18:38
    Od: <v...@p...onet.pl>

    > sprzedała

    konduktor i tak karal
    a nalepki sa bo nikt ich nie zerwal - kiedys minister transportu zobowiazal ich
    do tego, zeby mieli wyszczegolnione wszystkie ulgi w rozliczeniach, i zaczeli
    zadac legitymacji przy kupnie biletu, ale przyczepil sie do nich UOKiK i
    zrezygnowali z tego

    jak poszukasz w archiwum rzeczpospolitej to znajdziesz ze trzy artykuly na ten
    temat

  • 8. Data: 2002-06-14 16:21:03
    Od: <v...@p...onet.pl>

> [...]
    jest
    > takze 15.06.2002 pami skwitowala to tym iz w tym wypadku moge oddac bilet na

    mozesz oddac bilet tylko na stacji poczatkowej wskazanej na bilecie lub stacji
    zakupu (u gory biletu) przed uplywem konca pierwszego dnia waznosci biletu
    (czyli do 23.59 dnia 14.06)
    ten 15.06 tyczy sie czego innego - przejazd musi zakonczyc sie przed koncem
    drugiego dnia waznosci biletu (ale np nie mozesz rozpoczac podrozy 15.06 jesli
    masz na bilecie 14.06-15.06!!)