    From: sun <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PKP problem z mandatem
    Date: Thu, 25 Nov 2004 09:59:45 +0100

    Dnia 11/24/2004 6:27 PM, Użytkownik Aleksander Kwaśniak napisał:

    > I tu popełniłeś błąd. Obowiązkiem podróżnego przed odejściem od kasy jest
    > sprawdzenie czy bilet wydano zgodnie z żądaniem. Przecież nawet w przypadku
    > złożenia na tą kobietę skargi może się ona najzwyczajniej w świecie wyprzeć
    > twierdząc, że chciałeś do Radomska i tyle też zapłaciłeś. Udowodnisz jej że
    > kłamie?
    Oczywiście, że nie udowodnię, wiem, że popełniłem błąd i za błędy się
    płaci, ale chodzi o to, że dla mnie kupienie biletu do Radomska jest i
    było pozbawione logicznego sensu.
    > Na czym konkretnie polegalo złe wypisanie wezwania?
    > (to nie jest mandat - gwoli ścisłości)
    Wezwanie, zostało wypisane tak:
    w dniu 15.06.04 od stacji Radomsko do stacji Piotrków poc posp numrer
    bleble w kl. 2, km. 45, podróżnego ujawniono przez/za) stacją Piotrków
    (w tym miejscu powinno się skreśli to i owo, nie jest skreślone nic).
    Potem są uwagi: Podróżny okazał bilet numer 69415166-28 relacji
    Częstochowa-Piotrków poc. pośp. itd, twierdząc, że zapłacił w kasie
    21.80 zł do stacji Piotrków.

    > 2. Zaprzeczysz że w trakcie kontroli posiadałeś nieważny bilet? Co jest na
    > nim napisane, "Radomsko" czy "Piotrków Tryb."?
    Oczywiśie Radomsko :(
    > 3. Nie groźbę tylko pouczenie - mieli obowiązek takowe zawrzeć. I znając PKP,
    > wierz mi że w ciągu roku to się stanie. Wówczas oprócz 115zł. opłaty
    > dodatkowej i dopłaty do właściwego biletu uiścisz też odsetki ustawowe
    > (bodajże 13% w skali rocznej) i circa 100zł. kosztów sądowych. Warto?
    Piszą, że koszty sądowe 400 zł.

    I dlaczego taka korespondecja nie idzie pocztą poleconą? Sam nie wiem
    ile tego wysłali, bo poczta lubi znikać niestety.

    Pozdrawiam
    Grzesiek