    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 7 Jul 2012 22:06:29 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: PEGI a prawo

    On Sat, 7 Jul 2012, PlaMa wrote:

    > To załóżmy, że piętnastolatek chce kupić sobie grę oznaczoną PEGI 18 (czy jak
    > one tam działają)

    > Nie naruszy jednak wtedy art. 135 KW?

    Co wysoki sąd uzna za "uzasadnioną przyczynę", nie mam pojęcia.
    Na mój gust realne, wysokie prawdopodobieństwo poniesienia
    zbędnych kosztów odkręcania transakcji jest "uzasadnioną
    przyczyną".
    To nie odmowa ze strony sprzedawcy, a właśnie istotnie
    wyższe prawdopodobieństwo "odwołania" transakcji stanowi
    IMO owo "uzasadnienie", co chciałbym podkreślić.
    Mniej więcej na tej samej zasadzie, na której sprzedawca
    dostaje 15. zamówienie w sprzedaży na odległość, od klienta
    który poprzednie zamówienia zwrócił z mocy "10 dni".
    Jego zbójeckie, ustawowe prawo.
    Ale (IMVHO) odmowa w takim przypadku nie jest tożsama
    z odmową "wpuszczamy po uważaniu i nie obsługujemy nazwisk
    nie kończących się na 'i'".

    pzdr, Gotfryd