  • 11. Data: 2008-06-18 14:08:17
    Temat: Re: Oszustwo na Allegro za kilkadziesiat zlotych.
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Czyli zachodzi jedynie przypadek oszustwa w opisie: przedmiot ewidentnie mocno
    uzywany, a opisany i sprzedawany na
    aukcji jako nowy.
    Gdzie mozna znaleźc jakąś listę rzeczoznawców, który napisze opinie - może w lokalnym
    biurze ochrony konsumenta, jakiejs
    federacji itp.?
    JaC

    -----

  • 12. Data: 2008-06-18 14:08:55
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Akurat jest spełniony.
    JaC

    -----

  • 13. Data: 2008-06-18 19:38:56
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Jak traktuje policja po zgloszeniu, ktoś przerabiał?
    > JaC

    Zapewne Policja bedzie Ciebie odwodzic od skladania zawiadomienia o
    przestepstwie. Jesli dyzurny bedzie wydziwial i mowil, ze np niech pan
    przyjdzie jutro, bo dzis nie ma kto pana przesluchac, to zawsze mozna wyslac
    poczta - jak papier wplynie to juz nie moga wydziwiac i musza sie za sprawe
    zabrac.
    Oszustwo na klikadziesiat zlotych jest traktowane jako tzw wypadek mniejszej
    wagi przestepstwa oszustwa - art. 286 par. 3 w zw. z par 1 k.k.

    Cezar

  • 14. Data: 2008-06-19 09:46:50
    Od: "Sir_Robak" <sir_robak_plissno@ło2.pl>

    > Jak traktuje policja po zgloszeniu, ktoś przerabiał?

    Nie na policje tylko pismo o popełnieniu przestępstwa do prokuratury dzień
    góra dwa i już jedziesz na składanie zeznań.

    Robert

  • 15. Data: 2008-06-20 17:19:04
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Cezar pisze:
    > Oszustwo na klikadziesiat zlotych jest traktowane jako tzw wypadek mniejszej
    > wagi przestepstwa oszustwa - art. 286 par. 3 w zw. z par 1 k.k.

    jest?
    raczej powinno być...
    bo wypadki mniejszej wagi, to się w prokuraturze nie przyjęły
    jak i kilka innych instytucji prawa karnego
    i po co to "w zw."?

    KG

  • 16. Data: 2008-06-20 20:00:25
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > jest?
    > raczej powinno być...
    > bo wypadki mniejszej wagi, to się w prokuraturze nie przyjęły
    > jak i kilka innych instytucji prawa karnego

    mam inne zdanie, choc faktycznie wypadki miejszej wagi to wyjatki

    czasami robienie takich wyjatow jest bardzo na reke prokuratorowi, bo
    pozwala mu oszczedzic sobie pracy, wiec korzysta z nich

    > i po co to "w zw."?

    dlatego, ze tylko par 1 i 3 oddaja lacznie cala zawartosc kryminalna czynu
    (pelen opis znamion); jak chcesz to mozesz tez pisac art. 286 par 1 i 3 k.k.
    (rozne szkoly).

    Cezar

  • 17. Data: 2008-06-26 08:51:41
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Czyli powinienem niezwłocznie (minęło 6 dni od odbioru paczki) wysłać sprzedającemu
    moje żądanie do odstapienia od umowy
    z uwagi na rażcą niezgodność towaru z umową (dostałem uzywany zamiast nowego, wbrew
    opisowi z aukcji), oraz prośbę o
    odbiór ode mnie towaru na koszt sprzedawcy (jesli sam wyslę, to pewnie pójdzie na
    Berdyczów, zresztą chcę z towarem iść
    najpierw do rzeczoznawcy konsumenckiego)?
    JaC

    -----