    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oszuści...???
    Date: Tue, 22 Dec 2009 21:14:24 +0100

    Czapla pisze:

    > Od tego zacząłem. Nie tylko z listonoszem, ale również z kierowniczką poczty
    > (również pisemnie). Stanowczo odmówili współpracy.

    Ale co by to miała być za współpraca?
    Jedyne co możesz zrobić to na tych listach przekreślać własny adres i
    odkładać do skrzynki lub oddawać listonoszowi.
    Powinny wrócić do nadawcy.

    Poleconych nie do siebie oczywiście nie odbierasz - wtedy adresat z
    automatu się o tym dowie.

    Ale w żaden sposób nie zmienia to Twojej sytuacji - to zupełnie nie jest
    Twoja sprawa.
    Ewentualnie mógłbyś sądzić tamtych ludzi o odszkodowania za to że
    niepokoją Cię podając nieprawdziwy (i w dodatku Twój) adres
    korespondencyjny.

    Jeżeli na tej podstawie trafią do Ciebie przestępczy egzekutorzy długów
    to uwierz - żadnych zaświadczeń się nie przestraszą.

    > To przyjdą bejzbole...:(

    Ale jak wyobrażasz sobie administracyjno-prawne sposoby na
    zabezpieczenie się przed taką ewentualnością?

    Jeżeli obawiasz się bandyckiego napadu, to owszem warto policję
    powiadomić, ale do tego wstaw mocniejsze drzwi, można samemu postarać
    się dozbroić, wynająć agencję ochrony z alarmem panicznym itp.
    Bo na coś takiego żadne pisma nie pomogą.

    Równie skutecznie możesz próbować się za pomocą wysyłania listów
    poleconych próbować ochronić się przed kieszonkowcami...

    > a komornik przyjdzie pod jedyny znany mu adres.

    To samo dotyczy również komornika który postanowi działać sprzecznie z
    prawem.