    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 12 Jan 2013 12:01:44 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Oskarżenie sprawcy wandalizmu

    On Fri, 11 Jan 2013, Andrzej Lawa wrote:

    > A czy w AC może być opcji "udziału własnego", hmm?

    Oczywiście, wtedy powie że "udział własny" dopłaca.
    W sumie sprowadza się do uwagi na końcu :)

    > Główną kwotę wypłaca ubezpieczyciel (i ewentualnie on ściga sprawcę o
    > zwrot) a poszkodowany domaga się różnicy pomiędzy faktyczną wartością a
    > umownym potrąceniem.
    >
    > Poza tym AC zdaje się nie obejmuje dodatkowych kosztów powstałych
    > wskutek np. konieczności wezwania taksówki?

    No i to jest element który zostawiłem na później ;)
    W ramach "konceptu" można ten argument obejść, wyciągając umowę
    i wskazując czarno na białym listę wyłączeń, których AC *nie*
    pokrywa.
    Wtedy jest jasne, iż straty związane z wyłączeniami nie zostały
    pokryte z AC i o nie wszystkie (włącznie z "udziałem własnym")
    można się sądzić.
    Ale jeśli w AC nie ma wyłączenia dla pozycji "utrata bezwypadkowości
    pojazdu", to widać w czym problem (a taki element był poruszany
    w wątku).

    pzdr, Gotfryd