    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 11 Jan 2013 12:57:11 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Oskarżenie sprawcy wandalizmu

    On Fri, 11 Jan 2013, Mateusz Bogusz wrote:

    > Witam,
    >
    > Czego poszkodowany może domagać się w powództwie cywilnym od sprawcy
    > wandalizmu?

    Masz w poście od Andrzeja.

    < Tydzień temu ktoś w Łodzi zniszczył kilkanaście samochód (urwane
    > lusterka, wybite szyby i pognieciona blacha od skakania).
    >
    > Niestety tożsamości sprawcy póki co nie udało się ustalić policji.
    > Jestem w trakcie naprawy powstałej szkody z ubezpieczenia AC samochodu,
    > ale gdyby policji się udało, to za jakie powstałe szkody można domagać się
    > zadośćuczynienia od sprawcy - koszt wypożyczenia samochodu, utratę wartości
    > samochodu, bo nie jest już bezwypadkowy?

    Sprawca Ci powie, że przecież za szkody już zapłacił Ci ubezpieczyciel.
    I skoro przystałeś na naprawę z ubezpieczenia, to uznałeś że *takie*
    właśnie szkody poniosłeś, a nie większe.
    On musi zwrócić tyle co ubezpieczyciel wypłacił (bo będzie musiał),
    i nie widzi powodu aby miał dopłacać coś więcej.
    Jak to podważysz?
    (żeby nie było, jakiś teoretyczny koncept mam na uwadze, ale jestem
    ciekaw co napiszesz).

    pzdr, Gotfryd