  • Data: 2003-11-10 17:27:40
    Temat: Re: Okupant ważniejszy od górnika
    Od: "Flashi" <f...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl> napisał w
    wiadomości news:b_Orb.21363$ky5.263711@news.chello.at...

    > to jakby 30 pare % roznicy, wiec nadal zadna norma,

    :)

    > a w b&w za 12000 w kopalni to jakas porazka i zlodziejstwo

    No coz ... wszyscy chca cos miec z gornictwa :(

    > to znaczy ze gornicy musza byc tak samo tepi i zaklamani jak kasta
    rzadzaca?

    tylko to nie gornicy sa tepi i zaklamani ... tacy sa urzednicy gorniczy a to
    zasadnicza roznica ...

    > jesli ty pod slowem kolejarz masz na mysli konduktora albo maszyniste to
    > wspolczuje, wez pod uwage ze jest cala masa robotnikow utrzymujacych ten
    > zlom na chodzie, stawiajacych i reperujacych torowiska itp, o tym ze oni
    > musza czesto zapierniczac o 3 rano przy -20 stopniach C bo akurat jakis
    > sklad sie wylozyl to juz nie pomyslisz?
    > ich praca tez nie jest taka slodka jakby ci sie to wydawalo

    Oczywisce ze tam takze pracuja robotnicy ...
    Myslisz ze to takie czeste ze o 3 rano przy -20stC musza cos robic ?
    To teraz pomysl ... Normalnie gornik do roboty o 5 z groszami wstaje zeby
    dojechac do roboty na 6 na zjazdy ...
    Pracuja w warunkach mocno narazajacych ich zycie ... Zaloze sie ze czesc z
    nich z mila checia zamienili by sie na raj -20stC na swiezym powietrzu...
    Ale to taka praca ...
    I prosze nie porownuj pracy kolejarza z praca gornika (gornika mam na mysli
    dolowego robotnika, a kolejarza to wlasnie tego robotnika o ktorym
    napisales)

    > juz ktos napisal, dowiedz sie ile warszawa oddaje w podatkach do budzetu i
    > ile z niego wyciaga, a potem przyjdz i przepros, to ze ktos grzebie dziury
    > ziemi to nie znaczy ze ma byc uprzywilejowany dozywotnio razem ze swoimi
    > potomkami

    Nikt tutaj nie mowi o uprzywilejowaniu ... Tylko o zwyklym wyngarodzeniu za
    nieludzka prace ...
    A powiedz mi co to ta Warszawa produkuje ze az tyle podatkow wplaca do
    budzetu ?

    > ciekawcyh rzeczy sie dowiadujemy, okazuje sie ze polska istnieje tylko
    > dzieki gornikom ;) dobre sobie

    nie chodzilo mi ot to ze tylko dzieki gornikom ... jednak mocne podstawy
    tego stwierdzenia istnieja ...

    > osobisnie nie twierdze ze nalezy zamknac wszysktie kopalnie, ale spora ich
    > czesc, bo jakby sie nie krecil dupa zawsze bedzie z tylu i tylko mala
    czesc
    > kopalni moze przynosic dochod

    z tym sie zgadzam ... trzeba zamknac nierentowne kopalnie ... ale niech one
    beda nierentowne w normalnych warunkach ekonomicznych a nie takich
    sztucznych jakie mamy aktualnie w Polsce