    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ograniczenie predkosci
    Date: Sun, 25 Dec 2005 16:50:27 +0100

    SQLwysyn [###s...@s...pl.###] napisał:

    > A co do Roberta. Przestudiuj dokładniej akt prawny zanim wypowiesz
    się
    > merytorycznie.

    Zanim odniesiesz się niemerytorycznie do czyjegoś posta, to go
    przeczytaj z uwagą i zrozumieniem. Poleciłem pytającemu powoływać się
    na błąd co do prawa, a i to zaznaczając, ze można się na to próbować
    powołać, bo jak do tego podejdzie sąd, to nie wiadomo. Nigdzie nie
    twierdziłem, że znak namalowany na jezdni jest ważniejszy od tego na
    słupku.

    Znaku poziomego ograniczającego prędkość faktycznie w rozporządzeniu
    nie ma - zresztą nie odnosiłem się do tego w ogóle, a jedynie
    zauważyłem, że w prawie nie ma rozróżnienia na kolejność stosowania
    się do pionowych i poziomych znaków. To, że rozporządzenie nie
    przewiduje poziomego znaku drogowego dotyczącego ograniczenia
    prędkości w niczym nie zmienia faktu, iż tu i ówdzie takie znaki są
    malowane w formie okręgu z wpisaną wewnątrz cyfrą. Jeśli taki znak tam
    był, to nadal uważam, że jedyną rozsądną linią obrony pozostaje
    powoływanie się na błąd co do prawa. Jak do tego podejdzie sąd, to
    tego nie wiem. Ale jeśli nawet nie uzna tego za okoliczność
    uniewinniającą, to z całą pewnością bedzie to okoliczność
    umniejszająca winę sprawcy i wpływająca na obniżenie kary.