    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ogłoszenie a prawo
    Date: Mon, 1 Nov 2004 11:22:34 +0800

    In article <cm365b$a27$1@serwus.bnet.pl>, Tristan Alder wrote:
    > Ale co to są czynniki obiektywne? bo np. dla mnie obiektywne jest to, że
    > chcę katolika na pracownika, bo miałem kiedyś nieprzyjemność pracy z
    > wojującymi ateistami i mam dość ich ,,radosnych'' opowieści typu ,,znów ten

    To takie czynniki które będą istotne dla wykonywanej pracy u statystycznie
    istotnej ilości pracodawców/stanowisk/etc. :)

    > A seksowna panienka? Co z tego, że ten stary, gruby babsztyl ma wszelkie
    > certyfikaty na stanowisko jakie ja oferuję. Ja jestem szefem i chciałbym
    > móc mieć seksowną blondynę.

    Ale skoro "Ty chcesz" to jest to czynnik subiektywny, czyli w obrębie
    zdefiniowanej populacji pracodawców nie koniecznie jest prawdziwy
    (obiektywny). Postaraj się uzasadnić wzgledami reprezentacyjnymi, może sąd
    przyzna Ci rację :)

    > Ale to ja jestem szef. Czemu ktoś ma mi wmuszać kryteria wyboru? Ja płacę

    Bo taki jest m.in. koszt gdy w systemie prawnym próbuje się pogodzić wiele
    sprzecznych interesów. Stety bądź nie, bezwzględna wolność wyboru nie
    istnieje.

    --
    Marcin