    From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ogłoszenie a prawo
    Date: Sun, 31 Oct 2004 18:07:54 +0100

    W odpowiedzi na pismo z dnia nie 31. października 2004 04:08 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Marcin Debowski:

    > [..]
    >
    > Dyskryminacja zwykle ma miejsce wtedy gdy na dane stanowisko można
    > zatrudnić kogoś ze względu na czynniki obiektywne a nie dokonuje się tego
    > ze wzgledu na czynniki nieobiektywne.

    Ale co to są czynniki obiektywne? bo np. dla mnie obiektywne jest to, że
    chcę katolika na pracownika, bo miałem kiedyś nieprzyjemność pracy z
    wojującymi ateistami i mam dość ich ,,radosnych'' opowieści typu ,,znów ten
    czarny pedał w sukience cośtam''. I zapewne obiektywnie takie wojujący
    ateista może być świetnym programistą, ale ja, jako szef, będę się upierał,
    żeby go ,,zdyskryminować''. I to ja czuję się dyskryminowany religijnie,
    jeśli nie pozwala mi się dobierać pracowników-katolików.

    A seksowna panienka? Co z tego, że ten stary, gruby babsztyl ma wszelkie
    certyfikaty na stanowisko jakie ja oferuję. Ja jestem szefem i chciałbym
    móc mieć seksowną blondynę.

    > Dyskryminacja nie jest tożsama z samym wyborem podług wymienionych w KP
    > kryteriów. To raczej wybór podług tych kryteriów zamiast kryteriów
    > obiektywnych, istotnych dla danego stanowiska.

    Ale to ja jestem szef. Czemu ktoś ma mi wmuszać kryteria wyboru? Ja płacę
    Muczos Dolaros za pensję i chciałbym móc decydować o składzie załogi podług
    moich kryteriów. Jak lubię, powinienem móc mieć prawo decyzji jakie
    kryteria sobie dobieram. Choćby były to kryteria ,,o, ten mi się wydaje
    sympatyczny''.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)