    From: "lablador" <l...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odwołanie od decyzji.
    Date: Wed, 3 Dec 2003 16:25:05 +0100

    > Czy organ I instancji może w terminie 7 dni od otrzymania odwołania
    > przeprowadzić postępowanie wyjaśniające (ustalić dodatkowe fakty, których
    > nie odnotowano podczas kontroli) i dopiero ustosunkować się do odwołania
    > (uchylić swoją decyzję bądź nie),

    Nie moze prowadzic zadnego postepowania uzupelniajacego po wydaniu decyzji.
    Takie dzialanie organu narusza zasade czynnego udzialu stron w postepowaniu,
    zasade prawdy obiektywnej i zasade legalnosci dzialania organu.
    Niedopuszczalne jest uzupelnianie materialu dowodowego po zamknieciu
    postepowania (wydaniu decyzji), prowadziloby to takze do pominiecia
    obowiazku umozliwienia stronie wypowiedzenia sie co do wszystkich istotnych
    okolicznosci sprawy. W efekcie postepowanie dowodowe dotkniete byloby wada.

    > czy też zobowiązany jest przekazać akta
    > sprawy do organu odwoławczego /który to może wskazać, jakie okoliczności
    > należy wziąć pod uwagę przy ponownym rozpatrzeniu sprawy/?

    Jesli odwolanie wniosly wszystkie strony a organ uwzglednia je w calosci
    moze we wlasnym zakresie uchylic zaskarzona decyzje lub ja zmienic. Jesli
    odwolanie wniosla jedna ze stron organ moze uchylic zaskarzona decyzje
    decyzje lub ja zmienic jesli wyraza na to zgode pozostalae strony (a
    odwolanie organ uwzglenia w calosci j.w). Od tak wydanej decyzji stronom
    sluzy odwolanie na zasadach ogolnych.

    Dan.