    From: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odstapienie od umowy - brak zapisu w umowie/regulaminie
    Date: Tue, 17 Jul 2007 10:54:21 +0200

    Użytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    news:1184453377.471121.214070@n2g2000hse.googlegroup
    s.com...
    > Witam
    >

    > Jak wiemy przypadku umowy o swiadczenie uslug telekomunikacyjnych
    > (internet) zawartej w mieszkaniu abonenta mozna odstapic od umowy w
    > terminie 10 dni (i tutaj pytanie czy roboczych? Liczonych od dnia
    > nastepnego od zawarcia umowy?).
    >
    > Czytalem wlasnie www federacji konsumentow i zauwazylem, ze w
    > przypadku gdy w umowie (ani regulaminie) nie ma mowy o tym czasie na
    > odstapienie od umowy, termin ten wydluza sie do 3 miesiecy. Z tym ze
    > artykul odnosil sie do zakupow w sklepach internetowych.
> [...]

    witaj

    pozwolę sie odnieść do wszystkich wskazanych tu odpowiedzi;
    jednakże wpierw chciałbym zauważyć, że w twoim opisie brak jest wskazania,
    czy zawarłeś umowę na odległość, a zatem zamówiłeś usługe przez internet,
    telefon, fax, wideofon, itp.;
    jeżeli założyć, że tak było, to masz prawo odstąpić od umowy w ciągu 10 dni
    liczonych od dnia zawarcia umowy o usługę - kwestie te i poniżej opisane
    reguluje ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
    odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny;
    prawo to może zostać wydłużone do 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy o
    usługę, jeżeli usługodawca nie poinformował cię NA PIŚMIE, że przysluguje ci
    takie prawo; zatem ma znaczenie czy cię poinformował na piśmie - ma on
    bowiem obowiązek poinformować cie na pismie o takim prawie, samo
    oświadczenie ustne nie ma tu żadnego znaczenia;
    prawo do odstąpienia nie przysługuje jednak, gdy usluga którą zamówiłeś
    została uruchomiona przed upływem podanego wyżej terminu 10 dni, lub 3
    miesięcy - w razie braki pisemnej informacji o prawie odstąpienia -
    art.10ust.3 ustawy; strony mogą jednak to ograniczenie znieść w umowie

    myślę że nakresliłem wystarczająco szczegółowo opisywaną przez ciebie
    problematykę

    pzdr
    krzysiek