  • From: "Arek" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odśnieżanie chodnika.
    Date: Thu, 14 Jan 2010 21:55:26 +0100

    nica...płot...trawa...chodnik.

    > Coś mi tu nie pasuje.
    > AFAIK w przypadku graniczenia z terenem publicznym płot musi znajdować
    > się *wewnętrz* działki niepublicznej, bodaj 10 cm w głąb.
    > Pytanie: kto jest właścicielem tej działki z trawą?
    >
    > No i oczywiście w takim razie ów właściciel może rzeczony płot zwyczajnie
    > zburzyć (rozebrać).

    Płot stał jeszcze przed sprzedażą mieszkań (była to własność komunalna).
    Teraz budynek wielorodzinny wraz z działką stanowi współwłasnośc ustawową -
    wspólnotę mieszkaniową. Ktoś kiedys tak postawił ten płot i stoi. Przy
    wyznaczaniu granicy okazało się, że stoi już poza granicą nieruchomości. Ale
    nawet za płotem jest jeszcze pas zieleni, który wg mapy geodezyjnej stanowi
    odrębną działkę (ma swój numer), ale nie nalezy do nieruchomości
    (właścicielem jest powiat bądź gmina - dokładnie nie wiem). Dopiero za pasem
    zieleni jest chodnik i droga.
    Co do płotu, oczywiście wiem, że ów właściciel może go rozebrać, bo stoi na
    jego terenie, ale to inna bajka. Póki co, jest i dobrze.

    --
    Art