  • 1. Data: 2002-04-13 22:41:40
    Temat: Odpowiedz na pozew o alimenty - jaki dokument?
    Od: "Roman" <e...@w...pl>

    Witam wszystkich.

    Pod koniec tygodnia otrzymałem pozew o alimenty na rzecz mojej córki. W
    dołączonym dokumencie była zawarta informacja, iż w ciągu siedmiu dni od
    otrzymania niniejszego pozwu mam obowiązek złożenia w sadzie dodatkowych
    wyjaśnień w formie dokumentów.

    Nie wiem dokładnie jakie dokumenty mogłoby chodzić, czy ma to być jakieś
    ustosunkowanie się do tej sprawy z mojej strony ( dające mi szanse na
    pewnego rodzaju wybronienie się , przedstawienie własnego punktu widzenia
    sprawy i własnych argumentów, ponieważ w pozwie było zestawienie
    miesięcznych kosztów utrzymani dziecka, z którymi się nie zgadzam), czy też
    powinienem w takim dokumencie wyłożyć tylko krótko swoją obecną sytuację
    (materialna itd.) bez wyliczania szczegółów, a dopiero na rozprawie będę
    miał szanse na jakąś obronę?

    Jeśli musi to byc w formie pisemnej, to jak taki dokument w ogóle
    zatytułować?

    Czy moge podać w takim dokumencie własnego świadka?

    Roman K.

  • 2. Data: 2002-04-14 04:54:19
    Temat: Re: Odpowiedz na pozew o alimenty - jaki dokument?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Masz sie ustosunkowac do sprawy i przedłożyć dowody na poparcie tego co Ty
    napiszesz / dokumenty to : zaświadczenie o dochodach bądz zaswiadczenie z
    urzedu pracy ,ze jestes bezrobotny z prawem do zasiłu bądź bez prawa do
    zasiłku, inne zaświadczenia typu ... ksero rach.,które musisz co miesiąc
    regulowac , zaświadczenia lekarskie itd. wszystko co powoduje ponoszenie
    przez ciebie jakiegoś niezbędnego kosztu a zmniejszające twój dochód /.

    > Jeśli musi to byc w formie pisemnej, to jak taki dokument w ogóle
    > zatytułować?

    zatyt. powinno sie tak np.

    " Odpowiedz na pozew do sprawy syg.akt ...... / .....

    lub " W odpowiedzi na pozew syg. akt ..... z powództwa ......
    infromuje ,że itd. itd ....

    > Czy moge podać w takim dokumencie własnego świadka?

    Wszystko powinno zawarte być w odp. to skraca czas postępowania i sprawa
    może sie już zakończyć np. na wyznaczonym terminie ...ale niekoniecznie To
    rzecz stron jak dalece upierają sie przy swoim i składają co jakiś czas nowe
    pisma a wtedy sprawa sie trochę ciągnie ....

    Sandra

  • 3. Data: 2002-04-14 07:30:43
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Sun, 14 Apr 2002, Roman wrote:

    > otrzymania niniejszego pozwu mam obowiązek złożenia w sadzie dodatkowych
    > wyjaśnień w formie dokumentów.

    Zapewne chodzi o rachunki dokumentujące te wydatki. Naprawdę nie napisali
    o co dokładnie biega?

    > zgadzam), czy też powinienem w takim dokumencie wyłożyć tylko krótko
    > swoją obecną sytuację (materialna itd.) bez wyliczania szczegółów, a
    > dopiero na rozprawie będę miał szanse na jakąś obronę?

    Ależ niekonieczne, możesz nawet napisać pozew w formie książki :), wtedy
    przesłuchanie stron na rozprawie będzie zbędne, chyba że pojawią się
    jakieś nowe dowody.

    > Czy moge podać w takim dokumencie własnego świadka?

    Nie, ale możesz powołać świadków w pozwie.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 4. Data: 2002-04-14 15:57:29
    Od: "Marcin" <m...@h...pl>

    --

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    st...

> [...]
    > jakieś nowe dowody.

    > Nie, ale możesz powołać świadków w pozwie.

    wyczerpujaco i proponuje tez to przeczytac i zastanowic sie nad wlasnymi
    bledami. tak dla jasnosci dowody sluza do wykazania prawdziwosci tez
    zawartych w pozwie i kazdym iinym pismie procesowym az do zamkniecia
    rozprawy i objetosc tych pism (nawet gdy jest to grubosc ksiazki) nie
    powoduje, iz dowodow sie nie przeprowadza - gdyz to one maja wykazac
    prawdziwosc tych twierdzen! kiedy mozna powolac swiadkow prosze sobie
    poczuyac w KPC.

    Pozdrawiam.
    Marcin Will