    From: "GT" <g...@c...op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odpowiedz Prezydenta Lecha Walesy
    Date: Wed, 5 Oct 2005 14:41:42 +0200

    Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał :
    > To po co zes cytowal i skomentowal skoro nie odnosi sie do kwestii
    > prawnych? I skad wiesz ze to wyslal Ci akurat prezydent Walesa a nie
    > ktos kto stwierdzil ze jak Cie troche jeszcze podkreci, to podczas jakis
    > badan kontrolnych wykryja u Ciebie pogorszenie stanu zdrowia i na jakis
    > czas pojdziesz na obserwacje do szpitala (a w szpitalach netu zazwyczaj
    > nie ma, wiec...;P)

    Nie mam możliwości sprawdzenia, że to autentyczny list od prezydenta Wałęsy.
    Napisałem do jego biura:
    http://www.lech-walesa.pl/kontakt.html
    b...@i...org.pl
    I dostałem odpowiedź. Zakładam, że to nie żart.
    To nie moja wina, że list nie odnosił się do kwestii prawnych.
    Liczę się z tym, że mogę się poczuć na tyle źle, że nie tyle ktoś u mnie
    wykryje zły stan i skieruje do szpitala, co sam mogę zgłosić się do lekarza
    na przykład, poza planowanym cyklem wizyt. Na obserwację do szpitala nikt
    nikogo na siłę nie wysyła, chyba, że ktoś stanowi zagrożenie i to życia dla
    siebie lub dla innych. Tak stanowi min. Ustawa o ochronie zdrowia
    psychicznego. Nie można przyjać do szpitala pacjenta bez jego zgody, chyba,
    że istnieje zagrożenie życia jego lub innych osób.

    GT