  • 1. Data: 2003-12-08 21:47:00
    Temat: gwarancja w komisie
    Od: Krzysiek Ś. <K...@p...fm>

    Witam, mam pewien problem i nigdzie nie znalazłem na niego odpowiedzi,
    licze na to, że tu ją otrzymam.
    Problem wygląda następująco:

    Kupiłem w komisie monitor, właściciel komisu powiedział mi, że daje mi na
    niego 3 miesiące gwarancji, choć nie otrzymałem jej na żadnym dokumencie.
    W domu okazało się, iż monitor współpracuje tylko z kartami graficznymi na
    złączu PCI, natomiast na złączu AGP obraz jest nieczytelny.
    Sprawdziłem to na kilku komputerach. Zaniosłem monitor do komisu licząc
    na wymianę lub zwrot gotówki, niestety sprzedawca powiedział, że trudno
    to uznać za wadę bo monitor w zasadzie działa, a rękojmia nie obowiązuje
    komisów. Mam duże wątpliwości czy sprzedawca miał rację, ale potrzebuje
    zasięgnąć fachowej opinii na ten temat i liczę na Waszą pomoc.

    Dziękuję
    Krzysztof Świątek

  • 2. Data: 2003-12-08 22:10:25
    Temat: Odp: gwarancja w komisie
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Krzysiek Ś. <K...@p...fm> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:br2s6o$nlu$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    > komisów. Mam duże wątpliwości czy sprzedawca miał rację, ale potrzebuje
    > zasięgnąć fachowej opinii na ten temat i liczę na Waszą pomoc.

    Rekojmia nie obowizuje juz w ogole sprzedajacych towar konsumentom ( czy to
    komis czy sklep).
    W zamian instytucja podobna - zob. ustawa o szczegolnych warunkach sprzedazy
    konsumenckiej.

    Co do uzasadnienia to komisant ma racje - i nie ma racji.
    Co co zgloszenia wady - to nie bedzie to podlegalo reklamacji, jesli przed
    zakupem nie byles
    np. wyraznie poinformowany ze chodzi z AGP, albo ze z okolicznosci wynikalo
    ze na pewno chodzi.
    Czy jest to oczywiste czy nie to wynika m.in. z tego czy przytlaczajaca
    wiekszosc obecnie dostepnego uzywanego
    sprzetu (monitorow) chodzi z AGP ok czy tez nie. Jesli tak - to IMHO
    komisant powienien poinformowac ze ten model nie chodzi, jesli nie - czyli
    ze zdaza sie sporo takich modeli nie wspolpracujacych dobrze z AGP - to IMHO
    niestety nabyles
    rzecz na wlasne ryzyko - nie ma jako takiej niezgodnosci z umowa - a takze
    nie byloby jej w przypadku starej rekojmi.

    pozdrawiam
    mdr

  • 3. Data: 2003-12-09 00:55:41
    Temat: Re: Odp: gwarancja w komisie
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <br2ssm$5g7$1@news.onet.pl>, Mateusz Dr wrote:
> [...]
    > wiekszosc obecnie dostepnego uzywanego
    > sprzetu (monitorow) chodzi z AGP ok czy tez nie. Jesli tak - to IMHO

    No nie spotkałem prawdę mówiąc takiego monitora jeszcze co by z karta na
    jednej szynie chodził a na drugiej już nie (w sumie nie specjalnie wiem co
    ma właściwie piernik do wiatraka, ale aż tak się na kartach graficznych
    nie znam). Tak czy inaczej obecnie standardem są karty na AGP.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2003-12-09 17:40:28
    Temat: Re: gwarancja w komisie
    Od: Krzysiek Ś. <K...@p...fm>

> [...]
    > zakupem nie byles
    > np. wyraznie poinformowany ze chodzi z AGP, albo ze z okolicznosci

    Nie zostałem o tym poinformowany, nawet właścilel komisu nie wiedział, że
    coś
    takiego jest z tym monitorem, stwierdził także, że pierwszy raz z takim
    czymś się
    spotyka.

    > Czy jest to oczywiste czy nie to wynika m.in. z tego czy przytlaczajaca
    > wiekszosc obecnie dostepnego uzywanego
    > sprzetu (monitorow) chodzi z AGP ok czy tez nie.

    Nigdy się ani ja ani on nie spotkał z takim przypadkiem, a wydaje mi się, że
    skoro
    ogromna część rynku posiada karty na agp to chyba jest to na tyle uciążliwa
    wada
    że wydaje mi się iż przed kupnem powinienem zostać o niej poinformowany.
    W końcu kupiłem monitor, kótry nie wyświetli prawidłowo obrazu nawet na
    kompie
    który ma ponad 6 lat, bo chyba tyle istnieje standart AGP.

    Krzysztof Świątek

  • 5. Data: 2003-12-09 21:29:26
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Krzysiek Ś. <K...@p...fm> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:br51hr$i14$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    > coś
    > takiego jest z tym monitorem, stwierdził także, że pierwszy raz z takim

    Komisant powinien wiedziec co sprzedaje, to wynika z faktu iz jest
    profesjonalista (w rozumieniu cywilnoprawnym :).

    Wg. mnie wszelkie przeslanki z ustawy o sprzedazy konsumenckiej sa
    spelnione, bo towar nie spelnial zwyklych oczekiwan jakich spodziewamy sie
    po rzeczach tego rodzaju.
    Tak wiec mozesz zadac zwrotu ceny (odstapienie od umowy) bo wymiana na nowy
    tu opada, jak i naprawienie monitora,
    a obniznenie ceny wydaje sie takze niesensowne.
    Jesli komisant bedzie bardzo oporny na wiadomosc ze chcesz zwrotu kasy, to
    daj mu do poczytania tekst ustawy o szczegolnych warunkach sprzedazy
    konsumenckiej (edukacja sprzedawcow mile widziana) - sciagnij z sieci - ma
    ok. 5 stron.
    Jesli od kupna rzeczy nie minelo 6 miesiecy to masz wszelkie atuty w rece,
    bo to komisant bedzie musial tobie udowodnic ze ewentualnie ze niezgodnosc z
    umowa nie istniala w chwili wydania rzeczy (co w tym wypadku w ogole raczej
    nie ma znaczenia).
    Pozniej (w razie oporu dalszego komisanta) mozesz odwiedzic Inspekcje
    Handlowa, jakas organizacje konsumentow, a jak chcesz zlozyc pozew do sadu w
    postepowaniu uproszczonym i dac zarobic znajomemu prawnikowi (koszty zwroci
    Ci komisant jak przegra sprawe).

    pozdrawiam
    mdr

  • 6. Data: 2003-12-10 10:06:18
    Od: Krzysiek Ś. <K...@p...fm>

    Dzięki za odpowiedzi, mam nadzieję, że teraz jakoś to załatwie.

    Pozdrawiam
    Krzysztof Świątek

  • 7. Data: 2003-12-10 15:17:36
    Od: Krzysiek Ś. <K...@p...fm>

    Mam jeszcze jedno pytanie:

    Właściciel komisu zastrzegł sobie prawo do
    nie brania odpowiedzialności za wady ukryte,
    ale to chyba pod taką nie podchodzi?

    Szukałem na goglach definicji ale nie znalazłem

    Dziękuje

    Krzysztof Świątek

  • 8. Data: 2003-12-10 15:39:00
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Krzysiek Ś. <K...@p...fm> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:br7dhv$5u7$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    > nie brania odpowiedzialności za wady ukryte,
    > ale to chyba pod taką nie podchodzi?
    >
    > Szukałem na goglach definicji ale nie znalazłem

    Wlasciciel komisu nie mogl zastrzec takiego ograniczenia odpowiedzialnosci.
    Mozliwe bylo to przy rekojmi w warunkach komisu na mocy przepisow
    szczegolnych, ale mozliwosc ta skonczyla sie
    31 grudnia 2002 r.
    Od roku jedyne co moze ograniczyc komisant, to swoja odpowiedzilnosc w
    czasie - z 2 lat do 1 roku.

    pozdrawiam
    mdr

  • 9. Data: 2003-12-10 16:25:17
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Mateusz Dr wrote:
    > Rekojmia nie obowizuje juz w ogole sprzedajacych towar konsumentom (
    czy to
    > komis czy sklep).

    Pytanie do kupującego, które zdaje się jeszcze nie padło - kupiłeś
    monitor do użytku domowego czy na firmę?

    KG

  • 10. Data: 2003-12-10 18:06:58
    Od: Krzysiek Ś. <K...@p...fm>

    > Pytanie do kupującego, które zdaje się jeszcze nie padło - kupiłeś
    > monitor do użytku domowego czy na firmę?
    >
    > KG

    Monitor został zakupiony do użytku domowego.

    Krzysztof Świątek