eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoco zrobić?/prawo konsumenta › Re: Odp: co zrobić?/prawo konsumenta
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!ne
    ws
    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odp: co zrobić?/prawo konsumenta
    Date: Fri, 30 Jan 2004 08:54:12 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 35
    Message-ID: <k...@z...router>
    References: <bvbdre$5u8$1@news.onet.pl> <2...@z...router>
    <bvc6jt$6bf$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm118.omega228.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: galaxy.uci.agh.edu.pl 1075424403 4950 218.186.228.118 (30 Jan 2004 01:00:03
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@u...agh.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 30 Jan 2004 01:00:03 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:190801
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <bvc6jt$6bf$1@news.onet.pl>, dorra wrote:
    > Użytkownik Marcin Debowski <a...@n...net> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:2...@z...router...
    >> Podpowiedź: napisz szczegółowo jak wyglądały reklamacje, czy były z tyt.
    >> rękojmi, czy gwarancji, dlaczego 500zł, co to za model, czy ten sam etc
    >> etc etc.
    >
    > Reklamacje były z tytułu gwarancji a model ten który zakupiliśmy nie jest

    To odnośnie waszych praw właściwy jest dokument gwarancyjny. Tam powinno
    być napisane co i jak wam przysługuje. Musisz go przeczytać bo może on
    mieć treść w miarę dowolną.

    > już produkownay bo był wadliwy, a cena nagrywarki 500 zł bo już do takiej
    > sumy ceny spadły i taką nam dali w sklepie.
    > Sąjakies szanse na odzwysaknie pieniedzy to zupełnie inny model nagrywarki i
    > innej firmy.

    O, to ciekawe. Najczęściej gwarant ma dużo wspólnego z konkretnym
    producentem (jest producentem). A dlaczego się w ogóle zgodziliście na
    taki układ? Możesz podać konkretnie jaką kupiliście, jakiej firmy i na
    jaką wam wymieniono? Zmierzam do tego, czy są to produkty w pełni
    równorzędne.

    Uogólniając: Jeśli są one równorzędne to MZ raczej nic nie zdziałacie, bo
    spadek cen nagrywarek DVD w ciągu ostatniego roku był o 50-75% (tj ceny
    spadły więcej niż o połowę). W końcu do czasu wymiany użytkowaliście ją
    normalnie wiec trudno się domagać odszkodowania za to że coś staniało.
    Dużo lepiej byście na tym wyszli, gdyby reklamacja była z tytułu
    niezgodności z umową. Wtedy najprawdopodobniej dostalibyście wyjściową
    kwotę. W przypadku gwarancji obowiązuje dokument gwarancyjny i zapisy w
    nim poczynione. Ten dokument powinniście mieć wy.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1