  • 1. Data: 2003-01-05 21:18:38
    Temat: niestawienie sie w sadzie
    Od: "Daniel" <i...@b...pl>

    Witam

    Rok temu byłem świadkiem potrącenia kobiety na pasach,
    składałem zeznania na policji.

    Dostałem parę dni temu wezwanie do sądu na 28 stycznia.
    Tylko, że w tym czasie będę musiał wyjechać do Niemiec.

    W jaki sposób mogę usprawiedliwić swoją nieobecność?
    Pieczątki przekroczenia granicy wystarczą?
    Czy jedyny sposób do zwolnienie lekarskie?

    Dziękuję i pozdrawiam
    Daniel H.

  • 2. Data: 2003-01-05 21:30:48
    Temat: Odp: niestawienie sie w sadzie
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Daniel <i...@b...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ava7cd$g0m$...@n...tpi.pl...
    > W jaki sposób mogę usprawiedliwić swoją nieobecność?
    > Pieczątki przekroczenia granicy wystarczą?
    > Czy jedyny sposób do zwolnienie lekarskie?

    do sygn. akt złożyć pismo informujace o tym fakcie i niemożności z powodów
    bardzo ważnych przełożenie wyjazdu z podaniem kiedy będziesz miał możliwość
    stawiennictwa ...mysle ,ze sąd odroczy postepowanie na odpowiedni
    termin...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-01-05 21:58:05
    Temat: Re: niestawienie sie w sadzie
    Od: "Daniel" <i...@b...pl>

> [...]
    możliwość
    > stawiennictwa ...mysle ,ze sąd odroczy postepowanie na odpowiedni

    dziekuje

  • 4. Data: 2003-01-06 01:09:40
    Od: "[ piotr sut ]" <W...@t...pl>

    'Sandra' wyklawiaturzył/a w niusie
    news:ava88a$pd3$1@absinth.dialog.net.pl taką oto treść:

    | mysle ,ze sąd odroczy postepowanie na
    | odpowiedni termin...

    albo sad odczyta zeznania i po sprawie...
    (391 kpk - choc to oczywiscie zalezy od charakteru sprawy)

    ->piotr

  • 5. Data: 2003-01-06 01:58:17
    Temat: Re: Odp: niestawienie sie w sadzie
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <ava88a$pd3$1@absinth.dialog.net.pl>, Sandra wrote:
> [...]
    > bardzo ważnych przełożenie wyjazdu z podaniem kiedy będziesz miał możliwość
    > stawiennictwa ...mysle ,ze sąd odroczy postepowanie na odpowiedni

    Z czystej ciekawości... a jeśli miałbym wykupiony bilet lotniczy
    (wcześniej, zanim sąd mnie powiadomił) a sąd by nie odroczył, to jakie
    mam możliwości dochodzenia ewentualnych strat i na ile byłoby to
    skuteczne? Tylko powództwo cywilne?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2003-01-06 08:03:53
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik [ piotr sut ] <W...@t...pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:aval0f$sda$...@n...tpi.pl...
    > albo sad odczyta zeznania i po sprawie...
    > (391 kpk - choc to oczywiscie zalezy od charakteru sprawy)

    no fakt :-)

    Sandra

  • 7. Data: 2003-01-06 11:24:50
    Temat: Odp: Odp: niestawienie sie w sadzie
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcin Debowski <a...@n...net> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:p...@z...router...
> [...]
    > (wcześniej, zanim sąd mnie powiadomił) a sąd by nie odroczył, to jakie
    > mam możliwości dochodzenia ewentualnych strat i na ile byłoby to

    :-) taka informacja z prośbą o odroczenie nawet gdy wpłynie w trakcie
    prowadzonej sprawy na sale tzn. doręczona będzie na ostatnią chwile na sale
    rozpraw już wtedy sędzia podejmie właściwe postępowanie a gdy stanie sie to
    po rozprawie i sąd ukara grzywną za niestawiennictwo ,złożone
    usprawiedliwienie uchyli wcześniejsze postanowienie o ukaraniu...

    Sandra

  • 8. Data: 2003-01-07 04:36:10
    Temat: Re: Odp: Odp: niestawienie sie w sadzie
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <avbp46$868$1@absinth.dialog.net.pl>, Sandra wrote:

    > Użytkownik Marcin Debowski <a...@n...net> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:p...@z...router...
    >
    >:-) taka informacja z prośbą o odroczenie nawet gdy wpłynie w trakcie

    co, palnąłem coś z tym powództwem? :) Nie sędzinę/sędziego chcę
    (hipotetycznie) pozywać :) No ale właśnie kogo? Składanie skarg ma jakiś
    taki jakby niematerialny wymiar...

> [...]
    > po rozprawie i sąd ukara grzywną za niestawiennictwo ,złożone
    > usprawiedliwienie uchyli wcześniejsze postanowienie o ukaraniu...

    Ale Twoja odpowiedź w zasadzie sugeruje, że lepiej otrzeć się o
    wykroczenie niż ryzykować otwartą konfrontację :)

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2003-01-07 08:42:53
    Temat: Odp: Odp: Odp: niestawienie sie w sadzie
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcin Debowski <a...@n...net> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:q...@z...router...
> [...]

    > co, palnąłem coś z tym powództwem? :) Nie sędzinę/sędziego chcę
    > (hipotetycznie) pozywać :) No ale właśnie kogo? Składanie skarg ma jakiś

    opisałam jak to faktycznie wyglada nie jesteś jedyną osobą ,która miałaby
    problem ze stawiennictwem w takich przypadku , rownież nie sądze ,ze
    zrezygnowałbys z jakiegoś dobrego wyjazdu ale gdyby tak sie stało i
    uważałbyś ,że to wina wymiaru sprawiedliwości to i owszem powództwo cywilne
    przeciwko SP
    reprezentowany przez Prezesa Sądu Rejonowego w .....

    > Ale Twoja odpowiedź w zasadzie sugeruje, że lepiej otrzeć się o
    > wykroczenie niż ryzykować otwartą konfrontację :)

    tak ponieważ jest to normalna forma załatwiania sprawy dot. niestawiennictwa
    :-) nie doszukuj się afer hehe ponieważ wezwanie przeważnie dostajesz z
    pouczeniem i możesz złożyć usprawiedliwienie :-)
    jak wiadomo potwierdzenie odbioru przez Ciebie wezwania czy nawet kogoś z
    rodziny obliguje do inf... wiele jest sytuacji ,że ktoś wpada inf.np.,ze
    odebrał wezawnie a osoba jest poza miejscem zam. wtedy zlożona pisemna inf.
    pozwala już sądowi podjąc odp. decyzje .

    W samolocie nie doręczaliby :- )tak ,ze spokojnie miałbyś czas na podjęcie
    decyzji również :-)

    Sandra

  • 10. Data: 2003-01-07 15:03:43
    Temat: Re: Odp: Odp: Odp: niestawienie sie w sadzie
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <ave40j$8u2$1@absinth.dialog.net.pl>, Sandra wrote:
    > uważałbyś ,że to wina wymiaru sprawiedliwości to i owszem powództwo cywilne
    > przeciwko SP
    > reprezentowany przez Prezesa Sądu Rejonowego w .....

    Dzięki Sandro

    --
    Marcin