  • 1. Data: 2003-04-12 20:46:20
    Temat: Od kiedy rozdzielność majątkowa
    Od: "QBA" <n...@p...onet.pl>

    Chciałbym prosić o wyjaśnienie wątpliwości w pewnej sprawie. Otóż moja
    znajoma się rozwodzi. Po rozwodzie chce kupić mieszkanie i wyprowadzić się
    od byłego męża. Ale ktoś jej powiedział że jeszcze przez rok po rozwodzie
    obowiązuje wspólnota majątkowa, i jeżeli kupi to mieszkanie - to małżonek
    również będzie miał do niego prawo.
    Czy to prawda?

    Rufio

  • 2. Data: 2003-04-12 20:49:56
    Temat: Odp: Od kiedy rozdzielność majątkowa
    Od: "Pawel Sikora" <t...@p...fm>

    No to ten ktoś ma złe informacje ;). Wspólność majątkowa małżeńska ustaje z
    chwilą ustania małżeństwa (w tym przypadku poprzez orzeczenie o rozwodzie).
    Od tej chwili oboje eks małżonkowie mają udział w ich majątku wspólnym,
    który stanowi ich współwłasność (udział we współwłasności stanowi jeden ze
    składników majątków "odrębnych" byłych małżonków). I tyle . Od tej chwili
    każdy nabywa składniki majątkowe do swego majątku i drugi eks nie ma z tym
    nic wspólnego :)

    Użytkownik QBA
    <nie_wysylaj_tu_poczty_ale_na_adres_w_wiadmosci@pocz
    ta.onet.pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:b79tpj$e41$...@n...news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2003-04-12 22:01:39
    Temat: Re: Od kiedy rozdzielność majątkowa
    Od: "QBA" <n...@p...onet.pl>

    Dzięki za wyjaśnienie. Kobietka już się bała że przez rok nie odczepi się od
    swego eks...

    Rufio

  • 4. Data: 2003-04-14 10:06:11
    Temat: Re: Odp: Od kiedy rozdzielność majątkowa
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Pawel Sikora wrote:

> [...]
    > małżonków). I tyle . Od tej chwili każdy nabywa składniki majątkowe do
    > swego majątku i drugi eks nie ma z tym nic wspólnego :)

    Tylko pytanie: Za co kupi to mieszkanie? Jesli w trakcie rozwodu
    majątek zostanie podzielony to nie ma problemu. Gorzej gdyby do takiego
    podziału nie doszło, a mieszkanie zostało kupione za pieniądze
    stanowiące nie podzielony majątek wspólny.

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,