  • Data: 2009-01-29 11:59:43
    Temat: Re: Odmowa uznania reklamacji - między firmami
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czarek pisze:

    > Dzięki, wreszcie jakieś końkrety :)
    > Z tym, że to nie była sprzedaż, tylko usługa - Wydawnictwo zleciło
    > drukarni druk, a sprawdzenie całego nakładu przy odbiorze nie było
    > możliwe. Nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie.
    > Czy rzeczywiście nie ma możliwości, żeby tę reklamację od nich
    > wyegzekwować? Nie chodzi o pieniądze, bo kwota jest śmieszna, ale o
    > fakt - Wydawnictwo grzecznie zwróciło się z reklamacją, a Drukarnia
    > nawet nie raczyła odpowiedzieć, tylko napuściła prawnika. Który, w
    > dodatku, w trakcie rozmowy rzucił słuchawkę.

    Trochę sobie głośno pomyślę:

    - jeśli to była usługa, to można domagać się odszkodowania na tej
    podstawie, że strona nie wywiązała się z umowy tak jak zostało to
    ustalone. W tym przypadku termin przedawnienia takiego roszczenia
    wyniósłby 3 lata (jako ogólna zasada przedawnienia roszczeń powstałych w
    związku z prowadzeniem firmy).

    Nie wiem jak wysokie jest Wasze żądanie, jeśli nieduże, to być może
    warto pójść z tym do sądu (bo drukarnia pewnie na ugodę nie pójdzie,
    skoro mają papugę, której celem jest pisanie czegokolwiek, byle nie
    uznanie roszczenia).

    --
    Liwiusz